جمعه 31 حمل 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024
جستجو
Close this search box.
مرگ و میر نوزادان

اوچا کمک های نقدی به افغانستان را متوقف کرد

دفتر کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) ، کمک های نقدی بشردوستانه اش را به افغانستان قطع کرد. این سازمان گفت: دلیل توقف کمک رسانی به افغانستان ، محدود کردن زنان توسط طالبان است.

گریفیتس معاون امور بشردوستانه سازمان ملل گفت : از شرایط فعلی افغانستان بسیار نگرانیم و پرواز های کمک رسانی نقدی این سازمان به دلیل محدود کردن زنان در کار توسط طالبان متوقف شده است.

وی در نظر دارد به کابل سفر کند؛ اما هنوز تاریخ دقیق این سفر مشخص نشده ‌است. بر طبق گزارش‌ها، پس از منع کار زنان در اداره‌های غیردولتی بیش از ۱۵۰ موسسه به صورت قسمی یا مکمل، فعالیت‌های شان را در افغانستان توقف داده اند.

سمیرا سعید رحمان مقام ارشد کمیته بین‌المللی نجات(IRC) می‌گوید که با نداشتن کارمند زن، ادامه کار اداره‌های غیردولتی ناممکن است.

از سوی دیگر، هوگو شارتر شارژدافیر سفارت بریتانیا برای افغانستان با نشر توییتی گفت که طا-لبان با ممنوعیت زنان افغان از کار در سازمان‌های غیردولتی با جان مردم افغانستان بازی می‌کنند.

او همچنین گفت: بریتانیا با سایر تمویل‌کننده‌ها تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کمک‌ها برای نیازمندان می‌رسد؛ اما او تاکید کرده که اگر طا-لبان تصمیم شان را در مورد کار زنان در اداره‌های غیر دولتی تغییر ندهند، ادامه کمک ها نا ممکن خواهد بود.

این در حالی است که طا-لبان اخیراً به دنبال منع تحصیل دختران کار زنان در موسسه‌های غیردولتی را نیز منع کردند که این کار با واکنش‌های زیادی مواجه شد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3073
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x