سه‌شنبه 11 ثور 1403 برابر با Monday, 29 April , 2024
جستجو
Close this search box.
گفتگوی مقامات روسیه و سازمان ملل درباره افغانستان

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در کابل طی دیداری در مسکو درباره چالش‌ها و وضعیت جاری افغانستان گفتگو کردند.

سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه و رزا اوتنبایوا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان طی دیداری در مسکو درباره افغانستان تبادل نظر کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اظهار داشت در این دیدار درباره مقابله با چالش‌ها و تهدیدهای ناشی از افغانستان از جمله تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر گفتگو شد.

بر اساس این بیانیه، سرگئی ورشینین بر لزوم تقویت بیشتر همکاری‌های هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) با کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع تاکید کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان در سفر به مسکو همچنین با «ایمانقلی تاسماگمبتوف» دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی نیز جداگانه دیدار کرده است.

«آنا اوستیگنیوا» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت با اعلام حمایت از مأموریت یوناما در افغانستان پیش از این تاکید کرده بود: «تعامل عملگرایانه بین یوناما و مقامات بالفعل (طالبان) در مورد تمام مسائل مربوط به وظایف سازمان ملل در افغانستان یک امر ضروری است».

وی گفته بود: تلاش‌های یوناما در مسیر کمک‌های بشردوستانه و توانایی آن در انجام مسئولیت‌های خود در هماهنگی کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به کشور و ارائه حمایت در درجه اول از آسیب‌پذیرترین گروه‌های جمعیتی، یعنی زنان، کودکان، سالمندان و افراد دارای معلولیت، در اولویت قرار دارد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6892
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x