جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
100 هزار دانشجوی اتباع خارجی در ایران

تحصیل 100 هزار دانشجوی اتباع خارجی در ایران

به گزارش خبرگزاری مهاجر ، رئیس اداره امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد در مراسم تقدیر از دانشجویان مهاجر که در موسسه فردوس مشهد و به مناسبت روز جهانی مهاجرت برگزار شد ، گفت: تقریبا 100 هزار نفر دانشجوی مهاجر در کشور مشغول به تحصیل هستند که 10 هزار نفرشان در استان خراسان رضوی حضور دارند . وی افزود: از این تعداد 2500 تن در دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل می کنند.

حسین بذر افشان اظهار کرد: تعریف واژه مهاجر در کشور ایران با تعریف آن در دنیا تفاوت دارد. وی افزود: مهاجر به کسی گفته می شود که ترک وطن کرده و قصد دارد در کشوری دیگر مدت زمان زیادی ادامه زندگی دهد پس در حقیقت همانجا وطن اوست. پس باید در همه ی سرشماری ها هم چون شهروند کشور به حساب بیاید.

رئیس اداره امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: به لحاظ فراهم آوردن زیرساخت ها در کشور، فرآیندها همگام با گفتمان اصیل انقلاب اسلامی پیش نرفته است و باید سعی شود تا به این گفتمان اصیل نزدیک شویم .

بذرافشان با اشاره به توازن منطقه‌ای در زمینه توسعه، امکانات و شاخصه های پیشرفت، با بیان اینکه شرایط مشهد میانگینی از شهرهای اطراف است، اضافه کرد: با مشاهده کشورهای اروپای غربی، می‌بینیم شرایط رفاه شبیه هم است و به لحاظ پیشرفت اقصادی، علمی و … مشابه هم هستند. به عنوان مثال کشور لوکزامبورگ چندان شناخته شده نیست، اما به لحاظ شاخصه‌های علمی، اقتصادی و … از کشورهای خوب دنیاست، چرا که با کشورهای پیشرفته دنیا همسایه است و تعامل دارد.

وی ادامه داد: در مورد کشور ما نیز پیشرفت و توسعه ایران مستقل از توسعه و پیشرفت کشورهای همسایه که عموما هم مسلمان اند، نیست و میسر نمی‌شود. نمی‌توان گفت ایران می‌تواند پیشرفت کند، اما عراق و افغانستان و … نمی توانند. لذا حتی مهاجرین ساکن ایران که در آینده به کشور خود بازمی‌گردند نیز برای توسعه کشور ما مهم اند، چراکه رویکرد ما این است که توسعه کل منطقه را نشانه بگیریم و در این راستا دانشجویان غیرایرانی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

رئیس اداره امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه افق دید ما یک پهنه بزرگ جغرافیایی را در بر می‌گیرد، عنوان کرد: بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی ما یک امت واحده هستیم. هر کس در هر دانشگاهی برای توسعه امر آموزش چه برای دانشجویان ایرانی و چه برای دانشجویان غیرایرانی فعالیت کند، متناسب با این گفتمان تلاش کرده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2809
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x