شنبه 8 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.

اقتصاد آمریکا به دلیل کاهش مهاجرت با مشکل مواجه شده است

به گزارش خبرگزاری مهاجر، در سال های اخیر مشکلات مرزی در رابطه با مسئله مهاجرت در کشور آمریکا بیشتر در قالب گزارشات رسانه‌­ای و بحث های سیاسی مورد توجه قرار گرفته است. اما در همین زمان مشکل جدی تری در بطن این کشور در حال رشد بوده است. کاهش مهاجرت و در پی آن کاهش مهاجران و نبود نیروی انسانی برای استخدام در شرکت ها باعث ضربه به اقتصاد این کشور شده است.

مدت هاست که در کنگره این کشور مسئله عبور غیر قانونی مهاجران مورد بحث قرار می گیرد اما کاهش نرخ مهاجرت به این کشور مسئله اینست که کمتر زمانی به آن پرداخته شده است. توجه مداوم بر مناطق مرزی جنوب آمریکا، مسئله اصلی که کاهش مهاجران است را محو نموده است. تا جایی که فدرال رزرو نیز در سال پیش در هیچ‌ کدام از گزارش­‌های سیاست مالی اش به کنگره این کشور، به کمبود قابل‌ توجه مهاجران به‌عنوان دلیلی بر رکود بازار کار نپرداخته است.

ماریان وانامیکر که به‌عنوان مشاور اقتصادی در کاخ سفید آقای ترامپ خدمت می‌­کرد، استدلال می­‌کند که حذف محدودیت‌­های ویزا برای مشاغل خاص، کمبود کارگران را نیز کاهش می­‌دهد. او می‌گوید: «ما ابزارهایی برای حل مسائل کاری در دسترس داریم اما به نظر می‌رسد مایل به استفاده از آن‌ها نیستیم… این نتیجه سال‌ها و سال‌ها تبدیل شدن مهاجرت به ریل سوم سیاست آمریکاست». نتیجه­‌گیری پایانی ناامیدکننده است: سردردهای سال گذشته ناشی از کمبود کارگر، بعید است موقتی باشد، بلکه یک مشکل ادامه­‌دار در آمریکای مسنی خواهد بود که فراموش کرده است چگونه مهاجران کشور را به آن­چه که هست تبدیل کردند.

منبع: دیاران

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3459
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x