جمعه 10 حمل 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024
جستجو
Close this search box.
خرید سیم کارت ایرانسل برای اتباع دارنده سرشماری

با اینکه اتباع افغانستانی به مدت چندین دهه مقیم ایران اند اما برای خرید بسیاری از کالاها و املاک و حتی سیم کارت با مشکلات فراوانی روبرو هستند. به همین منظور اطلاعاتی در مورد انواع سیم کارت های در دسترس برای مهاجرین در زیر ارائه می شود. علاوه بر اپراتورهای بزرگ مخابراتی مانند (ایرانسل، همراه اول و رایتل) بعضی طرح‌های مخصوص مهاجران ارائه می‌شود که در زیر آمده است:

سیمکارت آریانا

آریانا با هدف و انگیزه ارائه خدمات ارتباطی به اتباع و مهاجران مقیم به ارائه سیــمکارت به مهاجران مقیـم ایـران می‌پردازد. برای خرید این سیمکارت ارائه‌ی مدرک هویتی معتبر (گذرنامه) با درج کد فراگیر الزامی است. برای تهیه آن باید به صورت حضوری به دفاتر نمایندگی آریانا و یا دفاتر پلیس مهاجرت مراجعه کرد. این سیمکارت تنها قابل انتقال به تبعه افغانستانی دارای پاسپورت، کارت اقامت یا کارت آمایش می‌باشد.

سیمکارت گردشگری و توریست

همچنین مهاجرین با ارائه یک پاسپورت می توانند سیمکارت گردشگری را در مرزهای ورودی‌، فرودگاه‌های بین‌المللی، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و یا آژانس‌های گردشگری کشور تهیه و استفاده کنند. سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و شاتل موبایل که ارائه دهنده این نوع سیمکارت هستند، پس از گذشت ۳۰ روز، این سیمکارت‌ها را به صورت خودکار غیرفعال می‌کنند. این سیم کارت ها متناسب با نیازهای گروه های مختلف ایرانگردی، زیارتی و بازرگانی و بر اساس نیازمندی آنها به مکالمه، پیامک و اینترنت و همچنین مدت اقامت آنها در ایران تعریف شده‌اند. خرید، ثبت نام و فعال سازی سیم‌کارت‌های گردشگری (اتباع خارجی) با گذرنامه یا کارت آمایش امکان پذیر است.

طرح انارستان برای کودک و نوجوان مهاجر

انارستان یک زیست‌بوم دوستدار کودک و نوجوان است که یک سیم‌ کارت اعتباری رایگان به کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال اعم از کودکان مهاجر در ایران اختصاص داده‌است. والدین اتباع خارجی می توانند با همراه داشتن گذرنامه یا کارت آمایش خود و فرزندان، اقدام به تهیه و فعالسازی سیم کارت انارستان برای فرزندان خود نمایند.

منبع: دیاران

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3846
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x