شنبه 8 ثور 1403 برابر با Saturday, 27 April , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

ازدواج تصمیمی هیجان انگیز برای زوجین است. با این حال زمانی که شرکا دارای تابعیت یکسان نباشند، دچار مشکلاتی میشوند. متاسفانه تصور غلطی که در این دوره بسیار رواج دارد این است که فکر میکنند به افرادی که با کانادایی ها ازدواج میکنند به طور خودکار تابعیت و اقامت اعطا میشود. برای تبدیل شدن به شهروند کانادا،  متقاضیان باید همه فرآیند نه چندان آسان شهروندی خود را طی کنند اما به این معنا نیست که شما نمیتوانید با همسر کانادایی خود در کانادا زندگی کنید. اگر میخواهید شهروند کانادا شوید باید چندین شرط را برای درخواست شهروندی خود داشته باشید. در ادامه مطلب میتوانید روش ها، قوانین، شرایط و مزایای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را بخوانید:

 زندگی در کانادا از طریق ازدواج با یک شهروند کانادا:

اگر از طریق اسپانسرینگ همسر اقدام کنید، کسی که به عنوان حامی شما که شهروند یا مقیم دائم کانادا فعالیت میکند الزامی است که شرایط زیر را داشته باشد:

  • بالای 18 سال سن داشته باشد
  • اگر شهروند کانادایی است که در خارج از کانادا اقامت دارد، زمانی که بستگانش تحت حمایتش مقیم دائم شوند باید ثابت کند که قصد دارد در کانادا زندگی کند
  • اگر مقیم دائمی باشد که خارج از کانادا زندگی کند نمیتواند از کسی حمایت مالی کند
  • قادر و مایل به تامین نیازهای مالی اولیه همسر یا شریک زندگی خود به مدت سه سال باشد

اسپانسرشیپ چیست؟

اسپانسرشیپ همسر کانادایی به این معنی است که چگونه یک شهروند یا مقیم دائم کانادا می تواند از شریک زندگی خود برای آمدن به کانادا و زندگی دائم حمایت مالی کند. در کانادا، ما می دانیم که چقدر برای خانواده ها با هم بودن مهم است. به همین دلیل، درخواست های حمایت از همسر در اولویت اول قرار می گیرد.

تفاوت حمایت مالی همسر با جریان های مهاجرتی :

مهمترین مزیتی که این روش دارد این است که می توانید بدون نیاز به نشان دادن منابع مالی کافی برای مهاجرت به کانادا به ویزای اقامت دائم دسترسی داشته باشید. این امکان پذیر است زیرا پردازش انجام شده توسط همسر یا حامی هر مسئولیتی را در قبال موکل خود به عهده وزارت مهاجرت و شهروندی می گذارد. با انتخاب این روش فرد خارجی با توجه به ویژگی های حرفه ای خود طرد نمی شود. در این صورت قصد دولت گرفتن صلاحیت نیست، بلکه حفظ تشکیلات خانواده است.

مدت زمان دریافت اقامت دائم کانادا بعد از ازدواج :

پس از ازدواج با همسرتان، می توانید برای اسپانسرشیپ همسرتان درخواست دهید که اجازه اقامت دائم در کانادا را می دهد. کانادا از آن‌ها می‌خواهد که حداقل دو سال قبل از حمایت از همسر برای روابط عمومی کانادا در یک رابطه باشند.

هنگامی که بسته درخواست شما به طور کامل به IRCC ارسال شد، حدود 45 روز طول می کشد تا درخواست پردازش شود. اگر اشتباه ساده ای در روند درخواست و مدارک مورد نیاز مرتکب شوید، ممکن است بسیار بیشتر طول بکشد، به همین دلیل است که قبل از درخواست مشاوره حقوقی ضروری است.

مزایای ازدواج با یک شهروند کانادایی

مزیت اصلی ازدواج با یک شهروند کانادا، اقامت دائم است. هنگام ارسال درخواست روابط عمومی به عنوان همسر، توانایی های کاری حرفه ای شما را خیلی ارزیابی نمی کنند که می تواند به متقاضیانی که مدرک تحصیلی یا تجربه کاری لازم را ندارند کمک کند.

رسیدگی به درخواست های حمایت

رسیدگی به درخواست های حمایت از ابتدا تا پایان تقریباً 12 ماه طول می کشد. آنها معمولاً خیلی سریعتر از 12 ماه پردازش نمی شوند، اما بسته به ماهیت پرونده شما ممکن است بیشتر طول بکشد. اگر پرونده پیچیده ای دارید، یا دفتر ویزا نیاز به مدرک اضافی دال بر رابطه شما دارد، این روند رسیدگی به پرونده شما را به تأخیر می اندازد و زمان بیشتری طول می کشد. بهترین راه برای اطمینان از اینکه درخواست حمایت مالی شما در سریع ترین زمان ممکن پردازش می شود این است که مطمئن شوید در اولین بار درست انجام شده است

هزینه اسپانسر شدن همسر

هزینه های پردازش دولتی برای حمایت از همسر، در زیر فهرست شده است. اگر از همسر، خود حمایت مالی می کنید و آنها دارای فرزندان تحت تکفل هستند، برای هر فرزندی که در درخواست گنجانده شده است، 150 دلار اضافی پرداخت می شود.

  • هزینه حمایت 75 دلار
  • هزینه پردازش متقاضی اصلی 475 دلار
  • هزینه حق اقامت دائم 500 دلار
  • بیومتریک: 85 دلار
  • مجموع: 1135 دلار

اگر اسپانسر در کبک اقامت داشته باشد یا با صدور اقامت دائم قصد اقامت در کبک را داشته باشد، علاوه بر هزینه های ذکر شده در بالا، باید هزینه اضافی 289 دلار کانادا پرداخت شود.

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5285
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x