پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Wednesday, 24 April , 2024
جستجو
Close this search box.

زندگینامه فاطمه پیمان

فاطمه پیمان سناتور مهاجر افغانستانی در استرالیا می باشد. فاطمه پیمان عضو منتخب سنای استرالیا در انتخابات فدرال استرالیای سال ۲۰۲۲ است.

خانواده فاطمه پیمان

سناتور پیمان می‌گوید پدرش (نفر اول سمت چپ) همیشه آرزو داشت او روزی وارد دنیای سیاست شود.

فاطمه پیمان متولد سال 1995 از پدری تاجیک‌تبار و مادری ازبیک‌تبار در شهر کابل، پایتخت افغانستان است.

در سال 1999 پدر فاطمه پیمان به استرالیا مهاجرت کرد، درست چهارسال بعد ( 2003 ) فاطمه پیمان که هشت سال داشت به همراه مادر و خواهر و دو برادر کوچکترش به عنوان مهاجر افغانستانی وارد استرالیا شدند.

خانواده پیمان در نواحی شمالی شهر پرت، پایتخت ایالت آسترالیای غربی، ساکن شدند.پدر او برای تامین مخارج خانواده خود همزمان چندین شغل را بر عهده داشت.به گفته فاطمه پیمان پدرش فرزندانش را به کالج اسلامی استرالیا فرستاد، زیرا نمی‌خواست فرزندانش در کشور جدیدشان از هویت افغانستانی و دین خود بیگانه شوند. پدر وی در سال 2018 در سن 48 سالگی بر اثر سرطان خون درگذشت.

خانم پیمان از او به عنوان یک «نقطه عطف» در زندگی خود یاد می‌کند که باعث شد با درک بهتر از رنج‌ها و سخت‌کوشی‌های او، در جهت تأمین منافع طبقه کارگر تلاش کند.

فاطمه پیمان می‌گوید پدرش او را به مکتب اسلامی فرستاده بود تا از هویت و دین خود بیگانه نشود.

اولین فعالیت های سیاسی فاطمه پیمان

فاطمه پیمان بعد از به پایان رساندن دوره مکتب در کالج اسلامی استرالیا، لیسانس خود را در رشته انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی از دانشگاه استرالیای غربی گرفت و در حال حاضر در مقطع ماستری در رشته سیاست‌گذاری عمومی تحصیل می‌کند.

فاطمه پیمان کارهای داوطلبانه اش را با جمع‌آوری کمک برای یک نهاد خیریه همزمان با تدریس خصوصی دانش آموزان دبیرستانی آغاز و برای مرکز ارتقای مهارت جوانان و پلیس کار کرد.

خانم پیمان تا قبل از راه‌یابی به مجلس سنای آسترالیا، به عنوان ‘سازمان‌دهنده سیاسی’ (Political Organiser) در ‘اتحادیه کارگران متحد’ (United Workers Union) کار می‌کرد. سناتور پیمان تنها زن باحجاب در میان گروه ۲۰۰ نفری ای بود که از حزب کارگر برای ورود به سنا رقابت کردند.

او می‌گوید که با تشویق و حمایت همین اتحادیه به عنوان نامزد شماره سه در تکت سنای حزب کارگر از ایالت استرالیای غربی انتخاب شد.

همچنین فاطمه پیمان از سال ۲۰۱۷ بدین‌سو عضو ‘هیأت مشورتی مسلمان پولیس آسترالیای غربی’ بوده است.

فاطمه پیمان در رابطه با ورودش به سیاست استرالیا، در مصاحبه اش گفته:

«بسیار برایم عجیب است، چرا که من هیچ‌وقت گمان نمی‌کردم که روزی امکان داشته باشد که به سیاست آسترالیا، و آن‌هم به عنوان یک سناتور، داخل شوم.»

او می‌افزاید: «این یکی از آرزوهای پدر جانم بود که … یک روز من داخل سیاست شوم، اما این حتا به فکر ایشان هم نبود که من در آسترالیا یک سناتور شوم.»

 

 

 

 

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3947
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x