شنبه 8 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
آموزش ثبت نام لاتاری | آموزش تصویری ثبت نام در سایت اصلی لاتاری

در این مقاله مهاجر نیوز آموزش ثبت نام لاتاری 2025 را به صورت تصویری گام به گام در سایت اصلی لاتاری ارائه می نماید. لاتاری یکی از انواع مختلف درخواست ویزا و گرین کارت آمریکا است که از سال 1990 هر ساله با قرعه کشی به تعداد محدودی از درخواست کنندگان اجازه اقامت دائم در آمریکا صادر می شود. هر سال به طور متوسط 55000 ویزا از طریق لاتاری در دسترس مهاجران قرار می گیرد. بسیاری از سایت ها با ادعای اینکه می توانند شانس پذیرفته شدن شما را افزایش دهند مبالغ زیادی از ثبت نام کنندگان درخواست می کنند اما باید در نظر داشته باشید که ثبت نام لاتاری رایگان است و هیچ راهی برای افزایش شانس وجود ندارد. در این مقاله آموزش ثبت نام لاتاری به صورت گام به گام ارائه می شود.

 

آموزش ثبت نام لاتاری به صورت تصویری

برای ثبت نام لاتاری 2025 ابتدا به سایت اصلی لاتاری به آدرس https://dvprogram.state.gov مراجعه کنید. از آنجا که در روزهای پایان مهلت ثبت نام ترافیک بیشتری روی سایت است برای سهولت کار سعی کنید در اولین فرصت ثبت نام خود را تکمیل نمایید. در صفحه باز شده روی “begin entry” کلیک کنید.

آموزش ثبت نام لاتاری 2024
آموزش ثبت نام لاتاری 2024

در صفحه بعد کاراکتر های داده شده را وارد کرده “submit” را بزنید.

در صحفه ای که باز شده، باکس اول مربوط به اسم است. اسم و فامیل خود را وارد نموده ، در صورتی که نام میانی ندارید چک باکس “No Middle Name” را فعال نمایید. باکس دوم مربوط به جنسیت شما است که یکی را انتخاب نمایید.

در باکس سوم”  Birth Date ” به ترتیب ابتدا ماه تولد سپس روز و در آخر سال تولد خود را به میلادی وارد نمایید. این تاریخ ها را به طور صحیح از روی پاسپورت خود با دقت وارد کنید. در صورتی که تاریخ میلادی را نمی دانید از  سایت های تبدیل تاریخ کمک بگیرید.

جدول تبدیل تاریخ شمسی به میلادی
جدول تبدیل تاریخ شمسی به میلادی

باکس چهارم “City Where You Were Born” شهر محل تولد خود را وارد نمایید و در صورتی که مشخص نیست چک باکس پایین را فعال کنید. سپس در بخش بعدی “Country Where You Were Born ” از منوی کشویی کشور محل تولدتان را وارد کنید.

 

آموزش ثبت نام لاتاری 2024
آموزش ثبت نام لاتاری 2025

در باکس ششم “Country of Eligibility for the DV Program ” کشور واجد شرایط شما برای اخذ لاتاری را انتخاب کنید. گزینه “yes” را فعال بگذارید. کشورهای ایران و افغانستان هر دو جزء کشورهای واجد شرایط هستند. برای مهاجران افغانی متولد ایران هر دو گزینه مجاز است.

فقط در صورتی که کشوری که در آن به دنیا آمده اید از کشور های مجاز لاتاری نیست گزینه “NO” را انتخاب کنید و کشوری که از آن درخواست واجد شرایط بودن دارید را از منوی کشویی زیر انتخاب کنید.

 

ادامه آموزش ثبت نام لاتاری | آپلود تصویر

باکس هفتم “Entrant Photograph “مربوط به عکس است. عکس باید پشت سفید با نورکافی و کمتر از 240 kB و همچنین مربعی در ابعاد 600 در 600 تا 1200 در 1200 پیکسل باشد. اگر نام تصویر شما شامل علامت ها و یا حروف فارسی باشد در هنگام اپلود با مشکل مواجه می شوید. نام تصویر خود را با حروف انگلیسی تغییر دهید.

پس از آن در باکس بعد آدرس پستی خود را ثبت کنید. در قسمت “In Care Of (optional) ” اگر آدرس شخص دیگری را برای خود ثبت می کنید نام او را بنویسید. آدرس را به ترتیب طبقه، پلاک، کوچه، خیابان، بلوار ، شهر تایپ کنید. در لاین اول قسمت اول و در لاین دوم ادامه آدرس را تایپ نمایید. سپس کد پستی را وارد نمایید و در صورت نداشتن چک باکس زیرش را فعال کنید.

آموزش ثبت نام لاتاری
آموزش ثبت نام لاتاری

 

باکس 9 کشور محل کنونی زندگی شما و در باکس دهم شماره تلفن خود را مانند”+989358000000″  وارد کنید.

در باکس یازدهم “E-mail Address ” ایمیل خود را دوبار تکرار کنید.

در باکس دوازدهم یکی از مدارک تحصیلی زیر را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید برای لاتاری حداقل مدرک تحصیلی دیپلم است.

باکس سیزدهم مربوط به وضعیت تاهل شما است. با توجه به عکس پایین انتخاب نمایید.

آموزش لاتاری
آموزش لاتاری

 

در باکس آخر این صفحه  “Number of Children ” تعداد فرزندان خود را وارد نمایید. سپس “continue” را بزنید. در صفحه بعد نیز اطلاعات مربوط به همسر و فرزندان را مانند قبل وارد نمایید و سپس گزینه “comtinue” را بزنید.

 

صفحه ی بعدی مربوط به مرور اطلاعات داده شده شما است در آخر صفحه بر روی  “submit’  برای ارسال درخواست کلیک کنید.  مشاهده صفحه ی پایین نشان دهنده ثبت کامل درخواست شما است.

آموزش لاتاری
آموزش تصویری ثبت نام لاتاری 2025

 

ثبت نام شما انجام شد. برای استعلام نتیجه لاتاری می توانید از این لینک اقدام نمایید.  به امید قبولی شما. پیشنهاد می شود برای آشنایی با روش های مهاجرت به کانادا کلیک کنید.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2106
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
4 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دستت درد نکنه داداش

آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
1
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x