جمعه 7 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
گواههی نامه اتباع

سید فرید معصومی ، در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: “راهور بر اساس نامه پلیس مهاجرت برای مهاجرین افغانستان گواهینامه ی یکساله تمدید و یا صادر می نماید. همچنین پلیس مهاجرت به شرط داشتن اقامت معتبر با پاسپورت، تاهل، نکاح خط سفارتی، گواهی عدم سوء پیشینه از پلیس اگاهی و تعهد محضری عدم استفاده از خودرو برای شغل فقط برای یکی از اعضای خانواده معرفینامه می دهد.
در مورد اخذ یا تمدید گواهینامه اتباع دارای کارت آمایش، فقط خانواده هایی که دارای بیماری صعب العلاج، دیالیزی و.. میباشند و از بهزیستی نامه دارند، میتوانند نامه ای از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی دریافت کنند و به پلیس مهاجرت جهت صدور نامه به راهور مراجعه نمایند” همچنین از شرایط اخذ گواهینامه داشتن نامه دفتر سرپرستی مربوط به دانشجویان غیرایرانی و داشتن حداکثر سه دانشجو در یک خانواده است.

 

مراحل اخذ گواهینامه اتباع خارجی

در ابتدا شما بایستی به اداره مهاجرین و اتباع مراجعه نمایید و در بخش گواهینامه درخواست خود را شرح دهید. پس از انگشت نگاری و بررسی درخواست شما، جهت ارائه درخواست برگه ای به اداره آگاهی و تشخیص هویت صادر می شود. بعد از دو الی سه روز جواب را از قسمت تشخیص هویت گرفته و به اداره مهاجرت و گذرنامه  تحویل دهید. لازم به ذکر است، در حالتی که فاقد سابقه کیفری باشید، در اداره مهاجرت و گذرنامه برای شما پرونده تشکِل می شود و جواب نهایی آن طی مدت ده روز الی سه ماه به شما داده می شود.

در بخش امور گواهینامه، گذرنامه و فتوکپی و شماره اتوماسیون خود را می دهید. پس از بررسی نامه ناجا یک برگه کارتکس برای مراجعه به پزشک شهرک آزمایش به شما خواهند داد.  همچنین بایدکارت گروه خونی معتبر و یا هر مدرکی که گروه خونی شما را تایید کرده باشد را قبل از معاینه چشم به پزشک ارائه دهید. پس تکلمیل کار برگه کارتکس همراه با عکس شما و تایید و امضای مسئول امور گواهینامه، جهت معرفی به آموزشگاه رانندگی مورد نظرتان داده می شود. جهت تشکیل پرونده کارتکس را به مدیریت آموزشگاه تحویل دهید.

سپس کلاس های تئوری به مدت یک هفته تشکیل می شود. پس از گدراندن کلاس ها در طول هفته، در روز پنجشنبه از شما امتحان کتبی گرفته خواهد شد. در این آزمون شما پس از گرفتن نمره قبولی 26 از 30 میتوانید جهت برگزاری کلاس های عملی با آموزشگاه خود هماهنگ کنید. مدت زمان کل دوره عملی 12 ساعت است که 2 ساعت از آموزش مربوط به رانندگی در شب است. در پایان دوره عملی مربی امتحان مقدماتی را از شما می گیرد. اگر نمره قبولی شما حداقل 17 از 20 نباشد باید بنا بر تشخیص مربی خود تا 6 ساعت آموزش به همراه پرداخت شهریه، به دروه شما اضافه خواهد شد.

در صورت قبولی، پس از تکمیل پرونده با کمک مدیریت آموزشگاه، پرونده و گذرنامه شما توسط پلیس راهور که به صورت مرتب هر هفته به آموزشگاه مراجعه می کند تایید می شود. سپس مجدد به بخش امور گواهینامه اداره راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید و پرونده خود را تحویل دهید. جهت ثبت نتایج آزمون های کتبی و عملی نهایی، پس از بررسی و تایید، پرونده همراه با برگه کارتکس به شما داده می شود. بعد از آن باید در تاریخ مشخص شده توسط امور گواهینامه و واریز مبلغی به حساب اداره راهنمایی و رانندگی در امتحانات نهایی راهنمایی و رانندگی شرکت کنید. این امتحان هر هفته برگزار می شود و درصورتی که در اولین بار قبول نشدید با واریز هزینه مجدد میتوانید هفته بعد مجددا شرکت کنید، و اما در صورت قبولی، به شرط داشتن حداقل سه ماه از مدت اقامت و یک قطعه عکس و برگه تایید شده کارتکس، تمامی مدارک شما در همان روز تایید می شود و بعد از یک ماه گواهینامه شما برایتان ارسال خواهد شد.

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=579
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x