شنبه 8 ثور 1403 برابر با Saturday, 27 April , 2024
جستجو
Close this search box.
مشکل خرید نان برای اتباع

اتباع بدون کارت بانکی چگونه نان خریداری کنند؟

در طرح هوشمند یارانه نان و آرد ، اتباع با مشکلاتی در خرید نان مواجه شده بودند. اتباع خارجی باید با پول نقد نان خریداری می کردند زیرا کارت بانکی نداشتند. اکنون که فاز دوم این طرح به زودی اجرا خواهد شد ، سوالاتی برای مهاجران پیش آمده که آیا مشکل همچنان باقی می ماند یا خیر؟

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در رابطه با این موضوع اظهار داشت: در فاز دوم طرح، اتباع و مهاجرین با پرداخت پول نقد به نانوا و بعد خریدن نان با کارتی از نانوا که در سامانه ثبت شده است، می توانند نان بخرند.

جلال در ادامه گفت اتباع خارجی در آینده هیچ گونه محدودیتی در خرید نان یا تبعیض قیمتی نخواهند داشت. وی درباره جمعیت اتباع خارجی مصرف‌کننده نان در ایران نیز گفت: در کشور حدود پنج میلیون نفر تبعه‌ی خارجی حضور دارند.

البته به دلیل عدم دسترسی اکثر اتباع به کارت بانکی امکان تخمین میزان مصارف نان آن­ها وجود ندارد. باید دید مرحله دوم اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان چگونه پیش خواهد رفت و آیا مشکلاتی برای اتباع خارجی رخ خواهد داد.

در هر صورت بهترین راهکار آن است که دولت به خود اتباع خارجی کارت بانکی اعطا کند و بهره‌­مندی آن­‌ها از خدمات بانکی را تسهیل کند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2924
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x