پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Wednesday, 24 April , 2024
جستجو
Close this search box.
بازگشت داوطلبانه مهاجران از ایران

نماینده زاهدان: طالبان امنیت را تضمین نمایند تا مهاجران بازگردند.

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از رنا؛ مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی ایران گفت: حکومت طالبان باید به منظور بازگشت اتباع افغانستانی به کشورشان امنیت آنها را تضمین نماید. وی گفت: شهروندان افغانستانی به حکومت طالبان بد بین هستند و تعداد زیادی از مهاجرین بخاطر عدم امنیت تمایلی به بازگشت به کشورشان را ندارند.

مالکی درباره سفر گروهی از وزارت بازگشت کنندگان حکومت طالبان به ایران به جهت بررسی مشکلات مهاجران افغان گفت: با توجه به افزایش ورود و خروج مهاجران افغان به ایران، مسئولان مربوطه در فکر ساماندهی این مهاجرین اند. نماینده مردم زاهدان در مجلس ایران افزود: بر این اساس طرح ساماندهی اتباع افغانستان طی چند ماه گذشته در حال اجرایی شدن است که تحقق آن می تواند به مدیریت امور مهاجرین کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان میزبان مهاجرین زیادی از کشورهای افغانستان، پاکستان و غیره هستند، ادامه داد: در این زمینه اقدامات خوبی از طرف جمهوری اسلامی ایران انجام شده تا امکانات برای این افراد فراهم شود اما نباید از این امر غافل شد که هیات حاکمه افغانستان در این راستا مسئولیت هایی دارد که باید آنها را اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اتباع افغانستان به طالبان خوش بین نیستند و بسیاری از این افراد به دلیل نداشتن امنیت رغبتی برای بازگشت به سرزمین‌شان ندارند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران خاطرنشان کرد: بنابراین هیات حاکمه افغانستان باید روندی را در پیش بگیرد که اتباع این کشور بتوانند به سرزمین خودشان بازگردند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3899
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x