جمعه 7 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
صدور کارت ملی برای اتباع و مهاجرین خارجی در ایران

برای اتباع خارجی کارت ملی صادر می شود

ابوترابی نماینده مجلس ایران در رابطه با طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت گفت: از جمله امتیازات درج شده در طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت به منظور ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی مقیم ایران، صادر شدن کارت ملی ، افتتاح حساب بانکی، خرید و فروش املاک، خرید و فروش خودرو ، ثبت نام مدارس، استفاده از بیمه درمانی می توان نام برد.

ابوترابی در بیان جزییات طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت ، اظهار داشت : تعداد اتباع خارجی ساکن ایران حدود 5 میلیون نفر تخمین زده شده است. این تعداد برابر است با جمعیت 73 کشور جهان. اما تا به حال طرحی برای ساماندهی این افراد اجرا نشده است.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این طرح آمده است که اتباع خارجی که در ایران زندگی می‌کنند باید انگشت‌ نگاری و چهره نگاری شوند و اطلاعات مربوط به محل زندگی، مالکیت و کارفرمایان آنها در سامانه‌ای درج شود.

وی تصریح کرد: در طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت امتیازاتی نیز به افرادی که در این بستر ساماندهی شوند اختصاص داده می‌شود و یک سری تکالیفی هم برای آنها تعیین کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در بیان امتیازاتی که در این طرح برای اتباع خارجی ساماندهی شده در نظر گرفته شده است، یادآور شد: اعطاء کارت ملی مختص اتباع خارجی از امتیازاتی است که در این طرح در نظر گرفته شده است که از این طریق می‌توانند برای افتتاح حساب بانکی، خرید و فروش ملک ، خودرو و …، ثبت نام در مدارس و بهره مندی از بیمه درمانی اقدام کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون 14 دستگاه در حوزه مسائل مرتبط با اتباع خارجی فعالیت دارند که بر اساس این طرح قرار است وظایفشان در یک سازمانی تحت عنوان سازمان ملی مهاجرت متمرکز شود که اطلاعات اتباع خارجی را در اختیار خواهد داشت و مشکلات آنها را بررسی و رفع خواهد کرد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2831
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
3.8 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا این طرحد اجرایی کنید برای اتباع دارنده کارت امایش17

با سلام وقت بخیر ببخشید آیا برای اتباع از این کارت ها صادر میشود. واین که برای ثبت نام این کارت ها چه چیزی لازم هست. با تشکر

آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
2
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x