پنج‌شنبه 9 حمل 1403 برابر با Thursday, 28 March , 2024
جستجو
Close this search box.
اتباع باید در سرشماری نفوس و مسکن شرکت نمایند

اتباع در ایران باید در سرشماری نفوس و مسکن شرکت کنند

رئیس گروه سرشماری مرکز آمار ایران گفت: از اتباع خارجی بالای ۱۵ سال درخواست می کنیم در سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن شرکت نمایند و اطلاعات و مشخصاتشان را در سایت kanoonnobat.ir درج نمایند.

پور رضا اظهار داشت: اتباع و مهاجرین خارجی برای درج مشخصات باید کد پستی ، شناسه یکتا ی خود را نیز دریافت کرده باشند.

پور رضا گفت: تمامی مراحل سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن ۱۴۰۱ از طریق اینترنت و به وسیله خود اتباع خارجی انجام می شود.

رئیس گروه سرشماری مرکز ملی آمار ایران افزود: داخل این سایت بخشی برای سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن اختصاص داده شده و اتباع خارجی می‌بایست نام و نام خانوادگی، شناسه یکتا، کدپستی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنند.

پوررضا تاکید کرد: هیچ شخصی برای آمارگیری در طرح آزمایشی نفوس و مسکن به خانه اتباع خارجی مراجعه نخواهد کرد و همه مراحل به صورت اینترنتی و توسط خود اتباع خارجی انجام خواهد شد.

به گفته رئیس گروه سرشماری مرکز ملی آمار ایران، برای انجام این سرشماری با اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی هماهنگ شده تا این سرشماری مقدمات سرشماری اصلی یعنی سرشماری سال ۱۴۰۵ باشد که درحال حاضر در ۳۷ شهر ایران انجام می‌شود.

پوررضا در توضیح این سرشماری آزمایشی گفت: جمعیت اتباع خارجی هم جزئی از جمعیت ساکن جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آیند و می‌بایست آدرس درست محل زندگی خود را در سایت گفته شده وارد کنند چراکه هدف از این طرح شناسایی محل سکونت همه جمعیت ایرانی و غیرایرانی ساکن در جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس گروه سرشماری مرکز ملی آمار ایران در پایان نیز گفت: این افراد تا ۳۰ دیماه فرصت دارند مشخصات خود را در این سامانه ثبت کنند.

در حال حاضر فقط در کارت آمایش حدود ۷۶۰ هزار پناهنده افغانستانی ساکن ایران شناسه یکتا درج شده است و در مدارک اقامتی مهاجرین افغانستانی دارای پاسپورت با اقامت و افراد دارای پاسپورت خانواری و پناهجویان دارای برگه سرشماری، شناسه یکتا درج نشده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2929
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x