جمعه 21 ثور 1403 برابر با Friday, 10 May , 2024
جستجو
Close this search box.
زیارت اربعین

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ رئیس ستاد اربعین ایران اعلام کرد: در طرحی جدید که در اربعین امسال اجرایی می شود، زائرین در مرز عراق توقف نخواهند داشت و این اقدام با موافقت طرف عراقی روبرو شده است. با این طرح سرعت خروج زائران نسبت به سال های پیش چند برابر می شود.

سید مجید میراحمدی افزود: در سال های قبل هر زائر در زمان خروج از مرز در گیت های ایران و عراق به طور جداگانه ثبت اطلاعات می شد و این موجب کند شدن روند تردد در مرزها میشد.

وی گفت: با این اقدام جدید مقرر شده ورود اطلاعات به سیستم عراق نیز از طریق ایران انجام شود و ورود اطلاعات به سیستم تنها یکبار انجام و سرعت تردد حداقل به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار توقفی در مرزها نخواهیم داشت، افزود: کشور ما به طور زیربنایی مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل برون شهری و درون شهری دارد و به طور طبیعی بر اربعین مؤثر است، اما امسال کمیته مشترک حمل و نقل بین ایران و عراق در هر کدام از مرزها تشکیل شده که زائران کمترین مشکل را داشته باشند و این مشکل نسبت به سال‌های گذشته کمتر است.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه با دستور رئیس جمهور ظرفیت راه آهن نیز برای تردد زوار افزایش می‌یابد، اظهار کرد: برای افزایش پروازهای اربعین نیز پیگیری می‌شود و موافقت طرف عراقی نیز برای افزایش پروازهای ایرانی دریافت شده است.

وی بیان کرد: امسال مسئولیت حمل و نقل از مرز خسروی تا نخستین شهر یعنی حسینیه به عهده ایران است و طرف عراقی نیز کمک خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود با ۲۴ ساعته شدن این مرز در سال‌های آینده مرز خسروی جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند.

میراحمدی با اشاره به اینکه سفرها و برنامه‌های اربعین از ابتدای ماه صفر آغاز می‌شود، اعلام کرد: تاکنون بیش از ۱۸ هزار گذرنامه اربعین صادر شده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5172
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x