پنج‌شنبه 20 ثور 1403 برابر با Thursday, 9 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اسکان مهاجران در آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ نخست وزیر ایالت زاکسن معتقد است مقامات آلمانی دیگر بیش از این توان اسکان پناهجویان را ندارند. وی می گوید ظرفیت سکونت مهاجران در حال تکمیل شدن است برای سکونت پناهجویان در حال پایان یافتن است.

میشائیل کریچمر سیاستمدار حزب دموکرات آلمان دیروز در گفتگو با رسانه «دویچلند فونک» اظهار داشت: دیگر ظرفیت سکونت وجود ندارد، دیگر آپارتمانی نداریم و پرسنل کافی برای ادغام مهاجران آماده نیست.

وی همچنین افزود: «من با پذیرش اضطراری به مدت یک تا دو ماه مخالفتی ندارم. در این زمینه مشکلی وجود ندارد. اگر امروز ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن بیایند، می توانیم آن ها را بپذیریم». مساله بر سر این است که پناهجویان در کمپ پذیرش اولیه باقی نمانند، بلکه در نواحی شهرها به صورت غیرمتمرکز در اپارتمان ها اسکان داده شوند و او افزود: «و این در هیچ کجای آلمان ممکن نیست، متاسفانه در این جا نیز همینطور».

کریچمر در ادامه این مصاحبه خواهان ارتقای کیفیت ادغام پناهجویان و مهاجران شد. به گفته نخست وزیر زاکسن، به خاطر مشکلات مربوط به سکونت پناهجویان، دیگر نیرو و ظرفیت کافی برای مهاجرت نیروی کافی متخصص وجود ندارد.

فریدریش مرتس، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان «سی دی یو» اولاف شولتس، صدراعظم آلمان را متهم کرد که در زمینه اسکان پناهجویان دست روی دست گذاشته وکاری نمی کند.

حزب سوسیال دموکرات آلمان که صدراعظم آلمان نیز عضویت آن را دارد، این اتهامات را رد کرد و گفت که دولت فدرال میلیاردها یورو برای اسکان، ایجاد جای کافی در کودکستان، کورس های ادغام و مسائل دیگر هزینه می کند تا فشار از دوش نواحی کم شود. حالا نوبت ایالات است که از این مبالغ به درستی و به موقع استفاده کنند.

نخست وزیر زاکسن در ادامه گفت که «فقط مساله پول مطرح نیست. بلکه مشکل توانایی فیزیکی نیز مطرح هست. این که کجا می شود این افراد را سکونت داد». افزون براین دیگر امکان انجام مسائل کاملا روزمره مانند برنامه های ادغام و اسکان پناهجویان وجود ندارد و «به این خاطر باید هرچه زودتر برای رفع این مشکلات کاری انجام داد».

کریچمر در این راستا خواهان توقف برنامه های پذیرش داوطلبانه شد که در وضعیت های اضطراری و جنگ به منظور پذیرش سریع پناهجویان ایجاد شده اند. او افزود، آلمان در این زمینه در اتحادیه اروپا تنها است و باید از این موقفش دست بردارد.

کریچمر در ادامه این مصاحبه گفت: «ما به تامین امنیت مرزها نیاز داریم، به خصوص در بلغاریا و ترکیه. در آن جا باید امنیت مرزها به اندازه کافی تامین شود».

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4015
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x