جمعه 14 ثور 1403 برابر با Friday, 3 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اشتغال آسان برای پزشکان و فنی کاران در آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ طبق نتیجه تحقیقی در رابطه با اشتغال مهاجران در آلمان، آن دسته از مهاجرانی که سابقه کار فنی و پزشکی دارند، نسبت به دیگر زمینه های کاری می توانند آسان تر کار پیدا کنند. نرخ اشتغال مهاجران از 8 کشور برتر مهاجر فرست، در سال پیش 49.3 درصد برآورد شده است.

مهاجرانی که آموزش دوره های فنی دیده اند و یا سابقه پزشکی دارند قادرند راحت تر کار مناسب حرفه خود را در آلمان بیابند.  نویسندگان این گزارش در انستیتوت تحقیقات اقتصادی آلمان روز چهارشنبه (۲۶ جولای ۲۰۲۳) گفته اند که در هنگام توزیع این پناهجویان باید ظرفیت جذب بازارهای کار محلی، در نظر گرفته شود.

زیرا یان، یکی از نویسندگان این گزارش گفت: «در صورتی که وضعیت بازار کار محلی در توزیع آن ها در نظر گرفته شود، نه تنها برای فرصت های شغلی پناهجویان، بلکه برای وضعیت بازار کار محلی نیز مفید خواهد بود، زیرا می‌توان از مهارت های پناهندگان به شکل هدفمندتر استفاده کرد.»

تا حال توزیع پناهجویان به هر منطقه آلمان، بیشتر بر اساس سهم جمعیت هر ایالت بوده است. پناهجویان به رسمیت شناخته شده تنها در صورتی می‌توانند، در مورد محل اقامت خود آزادانه تصمیم بگیرند که از منطقه دلخواه قرارداد کاری داشته باشند.

پورتال خبری موسوم به “پیونیر” برای اولین بار در مورد ارزیابی های انستیتوت تحقیقات اقتصادی آلمان گزارش داده بود. بر اساس این ارزیابی‌ها، بیش از نیمی از پناهندگانی که بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ وارد آلمان شده بودند، در کشورهای مبداشان شاغل بودند.

پس از ورود پناهجویان در سال های نخست، میزان اشتغال آنان از ۲۱ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۴۴ درصد در سال ۲۰۱۹ رسیده بود.

نرخ افراد شاغل در میان کسانی که در کشورهای مبدا شان به دلیل نابالغی و یا بچه داری هنوز کار نکرده بودند، با آنکه در سال ۲۰۱۹ به ۲۷ درصد رسیده بود، اما هنوز هم تا حدی پایین بود.

به گفته حکومت فدرال آلمان، نرخ اشتغال افراد از هشت کشور مهم پناهجویان در سال گذشته به ۴۹.۳ رسیده بود. شمار آلمانی‌های شاغل در سال گذشته ۶۱.۴ درصد اعلام شد و رقم اشتغال در میان همه خارجی‌های ساکن در آلمان به ۶۴.۱ درصد می‌ٰرسید.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5146
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x