دوشنبه 10 ثور 1403 برابر با Monday, 29 April , 2024
جستجو
Close this search box.
انتقال کارکنان محلی به آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از روزنامه ایندیپندنت؛ وزارت دفاع انگلیس از افغان های در معرض خطر طالبان که شامل طرح انتقال همکاران افغان به بریتانیا می شوند درخواست نموده تا اسناد و مدارک خود را در ادارات طالبان تایید نمایند. نمایندگان مجلس انگلیس و موسسات خیریه واکنش های انتقاد آمیزی به این اقدام وزارت دفاع نشان دادند. بعد از واکنش های بسیار وزارت دفاع این کشور بخاطر اشتباهش معذرت خواهی کرد.

وزارت دفاع بریتانیا از افغانستانی هایی که تحت تعقیب و تهدید حکومت طالبان اند و در صدد انتقال به بریتانیا هستند درخواست کرده بود تا اسناد تولد و نکاح خط خود را بعد از ترجمه به انگلیسی در ادارات طالبان مهر و امضا نمایند.  این تصمیم وزارت دفاع، توسط ایمیل به افغان‌های شامل برنامه اسکان مجدد در بریتانیا فرستاده شده بود.

در یک مورد وزارت دفاع بریتانیا از یک مترجم افغان خواسته بود که تصدیق تولد فرزندان و نکاح خط خود را با مهر و تاپه وزارت خارجه طالبان تائید کند. مترجم یاد شده اسنادش را به وزارت عدلیه طالبان سپرده و حال مخفیانه زندگی می‌کند. او همچنان منتظر است که زمینه انتقالش به یک کشور سوم و سپس به بریتانیا فراهم گردد. در یک مورد دیگر نیز مقام‌ها از یک افغان دیگر تصدیق فرزندی خواسته‌بودند در حالی که چنین سندی در افغانستان مروج نیست.

سازمان‌های غیردولتی و نمایندگان پارلمان از این تصمیم شدیدأ انتقاد کردند. یک نماینده پارلمان گفته است که تصمیم وزارت دفاع به این معنی است که افغان‌های تحت تهدید «فرمان اعدام خود را امضا کنند.» مقام‌های بریتانیایی بعد از این که روزنامه ایندیپندنت این مساله را افشا کرد از تصمیم خود عذرخواهی و تعهد کرده‌اند که روند را بازنگری کنند.

این در حالیست که توزیع پاسپورت و اسناد قانونی مسافرت به افغان‌ها در رژیم طالبان با موانع و مشکلات جدی روبروست. بنابر گزارش‌ها در اکثر موارد، پاسپورت‌های غیرقانونی یا جعلی با قیمت‌هایی معادل ۳۰۰۰ دالر امریکایی به فروش می‌رسد.

در شرایط کنونی، برنامه اسکان مجدد بریتانیا برای همکاران محلی نیروهای بریتانیایی در افغانستان شامل ۴۶۰۰ نفر از جمله اعضای خانواده‌ها می‌گردد. این رقم بخشی از ۲۰ هزار مهاجر افغان خواهد بود که با برگشت طالبان به قدرت در ماه اگست ۲۱۰۲۱ بریتاینا، تعهد کرد آنان را به عنوان پناهجو بپذیرد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3992
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x