سه‌شنبه 25 ثور 1403 برابر با Tuesday, 14 May , 2024
جستجو
Close this search box.
جلوگیری از ورود مهاجران به بلغارستان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ به گفته سران بلغارستان تنها در ماه های ژوئن و جولای سال جاری موفق شده اند تا از ورود حدود 47 هزار پناهجو از طریق مرزهای ترکیه به کشورشان جلوگیری نمایند.

وزارت داخلی بلغارستان اعلام کرد که از ابتدای ماه ژوئن تا پایان جولای از وارد شدن ۴۶۹۴۰ پناهجو از مرزهای ترکیه به این کشور پیشگیری شده است. رقم یاد شده در همین مدت در سال گذشته ۲۷۰۸۳ نفر بود.

وزارت داخله بلغارستان همچنین گفته است که از آغاز سال روان تا ۷ اگست از ورود ۱۰۸ هزار و ۹۴۵ مهاجر به بلغارستان جلوگیری شده است در حالی که این رقم در سال گذشته ۶۷ هزارو ۸۴۶ تن بوده است.

مقام‌های بلغارستانی طی دو ماه گذشته ۴۰۰ مهاجر غیرقانونی را در نزدیکی مرزهای ترکیه دستگیر کرده‌اند و این رقم نیز در مقایسه با سال گذشته دو برابر افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش وزارت داخله، دستگیری مهاجران غیرقانونی در داخل بلغارستان نیز ۷۷ درصد افزایش یافته و به ۳۴۳ تن رسیده است. از سوی دیگر، طی همین مدت، شمار زندانیان خارجی ۳۴۵۲ نفر بوده است در حالی که در سال گذشته ۹۲۸ تن از خارجی‌ها در زندان‌ها به سر می‌بردند.

مقام‌های بلغارستانی با این حال از کاهش دستگیری مهاجران در مرزهای صربستان و رومانیا سخن گفته‌اند. نگهبانان مرزی در مرز صربستان ۱۰۳۳ مهاجر و در مرز رومانیا ۱۵۷ مهاجر را دستگیر کرده‌اند.

بلغارستان یکی از راههای عمده مهاجرت به سوی اتحادیه اروپا و اروپای غربی شمرده میشود. شماری از مهاجران می‌گویند که در بلغارستان مورد بد رفتاری قرار گرفته‌اند؛ وسایل شخصی شان به سرقت رفته و یا زندانی شده‌اند.این مهاجران همچنین می‌گویند که به آنها حق درخواست پناهندگی در بلغارستان را نداده‌اند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5270
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x