سه‌شنبه 29 حوت 1402 برابر با Tuesday, 19 March , 2024
جستجو
Close this search box.
قتل مهاجر در ایتالیا

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از  بی بی سی، یک مهاجر اهل نیجریه در روز روشن و در مقابل دید رهگذران و بدون عکس العمل آنها به قتل رسید.

این واقعه روز جمعه – ۲۹ ژوئیه – در شهر کوچک چیویتانوا مارکه واقع در ناحیه ماچرتا روی داد.

در ویدیویی که گفته شده توسط یک رهگذر تهیه شده – که به نظر می‌رسد در آنچه پیش چشمانش روی می‌دهد هیچ دخالتی نمی‌کند – یک دستفروش نیجریه‌ای دیده می‌شود که توسط یک مرد سفیدپوست زمین‌زده شده است.

پلیس می‌گوید یک ایتالیایی ۳۲ ساله را در ارتباط با قتل و سرقت بازداشت کرده است.

با این حال، انتشار این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های گسترده و اغلب تندی در ایتالیا به همراه داشته است. بسیاری از کسانی که این ویدیو را دیده‌اند نوشته‌اند که از «بی‌تفاوتی» شاهدان عینی متعجب شده‌اند.

مهاجر کشته شده علیکا اوگورچوکوو نام دارد که صاحب دو فرزند است. همسر او، چریتی اوریاچی، در حالی که نمی‌توانست جلوی اشک‌هایش را بگیرد به رسانه‌های ایتالیا درباره لحظه‌ای که پلیس جسد همسرش روی پیاده رو را به او نشان داده گفته است.

روز شنبه – ۳۰ ژوئیه – صدها نیجریه‌ای تبار ساکن شهر چیویتانوا مارکه به خیابان‌ها آمدند و خواستار اجرای عدالت برای علیکا شدند.

این واقعه با واکنش رهبران سیاسی ایتالیا هم همراه بوده است. انریکو لیتا، رهبر حزب چپ‌گرای دموکراتیک ایتالیا گفته آنچه روی داده «ناامید کننده … وحشی‌گری بی‌سابقه و بی‌تفاوتی همگانی و غیرقابل توجیه» بوده است.

متیو سالوینی، رهبر جناح راست هم به تندی و با خشم نسبت به این قتل واکنش نشان داده و گفته «امنیت (شهروندان) رنگ نمی‌شناسد» و «باید به عنوان حقوق ذاتی افراد» تلقی شود.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1312
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x