پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
فنلاند برای جلوگیری از هجوم مهاجران حصار کشی می کند

یونان از ساخت حصار فولادی 140 کیلومتری در مرز خود با ترکیه خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهاجر ، به دنبال واکنش های شدید علیه یونان ، به دلیل عقب راندن پناهجویان از این کشور، یونان اعلام کرد: به منظور محافظت از خاکش در برابر هجوم مهاجران ، قصد دارد دیواری به طول 140 کیلومتر را در مرز این کشور با ترکیه بسازد.

وزیر حفاظت از شهروندان یونان می گوید: کشورش به مثابه درب ورودی پناهجویان به اروپا است و به همین دلیل در نظر دارد دیواری فولادی در مرز کشورش با ترکیه ایجاد کند . در گذشته نیز یونان در ماه آگوست ۲۰۲۱ حصار فولادی ۴۰ کیلومتری اش را که در مرزش با ترکیه ایجاد کرده بود ، به نمایش گذاشت.

مقامات یونان حدود 1 ماه قبل ، برای جلوگیری از ورود مهاجران ، 250 نفر دیگر به نیروهای مرزی خود در منطقه مرزی مایتسا اضافه کردند.  نیز از افزایش ۲۵۰ تن نیروی مرزی در منطقۀ مایتسا خبر داده بود.

یونان بارها از سوی سازمان‌های حقوق مهاجران و فعالان حقوق بشر متهم به بدرفتاری با مهاجران شده‌است و عقب‌راندن غیرقانونی مهاجران از سوی نیروهای مرزی این کشور بارها گزارش شده‌است. اما مقامات یونانی همواره این اتهامات را رد کرده‌اند.

در همین حال، هفتۀ گذشته وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین نیروهای دریایی ترکیه تصاویری را ضبط کرده است که نیروهای یونانی را در حال عقب‌راندن قایق مهاجران به سمت آب‌های ترکیه نشان می‌دهد.

بربنیاد گزارش تحقیقی یک سازمان ترکی، نیروهای یونانی بین سال های ۲۰۲۰ تا ۳۱ مه ۲۰۲۲ ، ۴۱ هزار و 523 مهاجر را عقب‌رانده‌ اند.

بر بنیاد قوانین و توافقات بین‌المللی حمایت از پناهندگان، نیروهای مرزی نباید مهاجران را به کشوری عقب برانند که ممکن است زندگی و امنیت جانی شان در آن‌جا به دلایل نژادی، مذهبی، قومی و سیاسی به خطر مواجه شود. کشورهای اروپایی به عدم عقب‌راندن مهاجران غیرقانونی متعهد هستند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3099
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x