چهارشنبه 5 ثور 1403 برابر با Wednesday, 24 April , 2024
جستجو
Close this search box.
درگیری مرزی طالبان و مرزبانان ایران

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ به دنبال وقوع درگیری میان طالبان و مرزبانان ایرانی در روز شنبه و در مرز مشترک استان سیستان و بلوچستان و ولایت نیمروز که اطراف روستاهای «ساسولی، حاتم و ماککی» اتفاق افتاده است، گذرگاه های مرزی میلک و پل ابریشم تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود.

بر طبق گزارشات رسیده این درگیری ها تاکنون ادامه دارد و بر اثر آن دو مرزبان ایرانی و یک جنگجوی طالبان کشته شده اند. گفته شده که در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک استفاده شده است.

مدیرکل حمل و نقل و راهداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به دلیل درگیری‌ در مرز ایران و افغانستان، هرگونه مبادلات اقتصادی در مرز «میلک» با کشور افغانستان تا اطلاع ثانوی انجام نخواهد شد.

منابع محلی نیمروز نیز می گویند که مرزبانان ایرانی از شنبه، ۶ جوزا/خرداد، پل ابریشم را به روی رفت‌وآمد بسته‌اند. پل ابریشم یکی‌از مرزهای تجارتی مهم کشور با ایران در ولایت نیمروز است.

طالبان و مرزبانان ایرانی‌ پیش از این نیز بارها باهم درگیر شده‌اند، اما این درگیری اخیر پس از آن صورت گرفته است که در روزهای اخیر تنش‌های تهران و کابل بر سر حقابه ایران از رود هیرمند بالا گرفته است.

این درگیری هم‌زمان با دیدار حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در کابل و امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان، آغاز شده است.
منبع: 8 صبح

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4580
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x