جمعه 10 حمل 1403 برابر با Thursday, 28 March , 2024
جستجو
Close this search box.
دو جوان افغان جایزه «ولتر جوان» را از آن خود کردند

دو جوان افغان جایزه «ولتر جوان» را از آن خود کردند

دو فعال حقوق بشر افغانستانی جایزه حقوق بشر «ولتر جوان» سازمان «لیبرتی ویکتوریا» را در استرالیا از آن خود کردند.

این سازمان اظهار داشت: این دو جوان افغانستانی بخاطر فعاالیت شان در حوزه از حقوق بشر، حقوق قوم هزاره‌ و دیگر افراد آسیب‌پذیر، شایستگی دریافت این جایزه را دارند.

سازمان لیبرتی ویکتوریا گفته است که جایزه ولتر جوان به کسانی تعلق می‌گیرد که زیر ۳۰ سال بوده و در زمینه حقوق بشر، حقوق مدنی و آزادی بیان فعالیت کرده‌ باشند.
به گفته این سازمان ستاره محمدی و سجاد عسکری، امسال دریافت‌کنندگان مشترک این جایزه‌ اند.

این سازمان گفته است این دو جوان هزاره، برای افزایش اقدامات حکومت استرالیا در راستای حمایت از مردم افغانستان تلاش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: آهنگ شاد افغانی نرمک نرمک از مهدی فرخ

ستاره محمدی، در دوران حکومت پیشین طالبان به دنیا آمده، تا هشت سالگی زمینه آموزش برایش فراهم نبوده است. خانم محمدی اکنون دانشجوی دکترا دانشگاه «موناش» استرالیا است و همچنان «محقق پروست» در دانشگاه اکسفورد. او همچنین سخنگوی «شورای جهانی هزاره» است.

براساس اطلاعات سایت سازمان لیبرتی ویکتوریا، سجاد عسکری نیز در سال ۲۰۱۲ با قایق وارد استرالیا شده است. آقای عسکری کارشناسی در رشته روابط بین‌الملل دارد و اکنون دانشجوی دکترای حقوق در دانشگاه موناش است. او همچنین برای رسانه‌هایی مثل روزنامه گاردین استرالیا و الجزیره انگلیسی می‌نویسد.

جایزه حقوق بشر ولتر جوان هر سال برای کسانی که در بخش گسترش حقوق بشر، آزادی بیان و آزادی‌های مدنی فعالیت می‌کنند، اهدا می‌شود. مسئولان این سازمان، در ماه اگست امسال ستاره محمدی و سجاد عسکری را برنده‌گان مشترک این جایزه اعلام کردند. این جایزه سه روز پیش در مراسمی در استرالیا برای برندگان اهدا شد.

بیشتر بخوانید: عقب راندن و اخراج هزاران پناهجوی افغان توسط ترکیه

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2469
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x