پنج‌شنبه 9 حمل 1403 برابر با Thursday, 28 March , 2024
جستجو
Close this search box.
رتبه علمی یک مجاهد طالبان

وزیر تحصیلات عالی طالبان: رتبه علمی یک مجاهد به عدد مین گذاری هایش است

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از بی بی سی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت طالبان (ندامحمد ندیم)، در بیانات جدیدش گفته که گرفتن آزمون برآورد رتبه علمی برای مقامات طالبان ؛ بی احترامی به علما است. وی همچنین گفت : باید رتبه علمی یک مجاهد طالب را از تعداد مین گذاری هایش اندازه گرفت. این مقام طالبان در صحبت هایش در هرات گفت: گرفتن آزمون از روحانی ها هم باید با تسامح کامل انجام شود.

او افزوده است: جوان هایی که در افغانستان بوده اند و توانایی ای دارند ، اگر مایل اند می‌توانند در آزمون شرکت نمایند ، ولی به  هیچ وجه نباید از علما و ریش سفیدان آزمون گرفته شود . او گفت : از مجاهدی که 20 سال را با سختی گذرانده و جهاد کرده است و دستار بسته و بعدا فرمانده یا ولسوال شده نباید آزمون گرفت. البته که او دانای همه مسائل نیست ولی شما از او می خواهید امتحان بدهد ، رتبه علمی او با تعداد مین‌های کار گذاری شده اش حساب می شود.

ندیم در سخنرانی‌اش گفت: که اعضای جمعیت اصلاح، حزب التحریر، دموکرات‌ها و خارجی‌ها در دانشگاه‌ها جایی ندارند و اگر چنین افرادی پیدا شوند، مجازات خواهند شد.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان در حالی این اظهارات را بیان کرده که چند روز پیشتر از آن او از استادان دانشگاه‌ها که پس از سقوط این کشور را ترک کرده‌اند خواست که به افغانستان برگردند.

این اظهارات ندیم واکنش‌های زیادی نیز در میان افغان‌ها داشته و کاربران با انتقاد از سخنان وزیر تحصیلات عالی طالبان در مورد آینده نظام تحصیلی و دانشگاه‌های این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

اظهارات او درباره آموزش دختران نیز چند روز قبل خبرساز شده بود. او به مکتب رفتن دختران «به سبک غربی» مخالف «اسلامیت و افغانیت» خوانده بود.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2646
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x