یکشنبه 9 ثور 1403 برابر با Sunday, 28 April , 2024
جستجو
Close this search box.
کارت آبی برای مهاجرت کاری به آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ بر طبق گزارش های آماری در آلمان، نرخ جمعیتی که سابقه مهاجرتی داشته اند در این کشور افزایش یافته است. سال میلادی قبل این تعداد به 20/2 میلیون نفر رسید که یا خود سابقه مهاجرت داشته اند و یا از والدینی مهاجر به دنیا آمده اند. بر اساس این آمار نسبت مهاجران نسل اول و دوم از تمام جمعیت آلمان در سال 2021 که 23 درصد بوده است به 24/3 درصد در سال قبل رسیده است.

موسسه آمار آلمان گزارش کرد که ورود پناهجویان اوکراینی، سوری و افغانستانی به این کشور باعث افزایش این قشر از جمعیت آلمان شده است. آمار کسانی که خود شان به آلمان مهاجرت کرده اند ۷.۳ درصد و کسانی که از والدین مهاجر در آلمان به دنیا آمده اند ۴ درصد افزایش یافته است.

بر اساس تعریف این اداره، دو گروه افراد دارای پیشینه مهاجرت محسوب می‌شوند: مهاجران نسل اول، یعنی کسانی که بعد از ۱۹۵۰ به آلمان مهاجرت کردند، و مهاجران نسل دوم یعنی کسانی که از والدین مهاجر در آلمان متولد شده اند.

در کل حدود سه چهارم افراد دارای پیشینه مهاجرت در آلمان شخصاً از سال ۱۹۵۰ به این سو به آلمان آمده اند. ۴.۹ میلیون نفر دیگر از والدین مهاجر در آلمان متولد شده اند.

از لحاظ جنسیتی، سهم مردان دارای پیشینه مهاجرت در جمعیت آلمان ۲۴.۸ درصد و بالاتر از سهم زنان است که به ۲۳.۸ درصد می‌رسد.

از سال ۲۰۱۳ به بعد، اکثر مهاجران (۱۶ درصد) از سوریه به آلمان آمده اند. مهاجران رومانیایی هفت درصد و مهاجران پولندی شش درصد را تشکیل می‌دهند. مهاجران اوکرایینی با میزان پنج درصدی در مقام چهارم قرار می‌گیرند.

دلیل اساسی برای مهاجرت در آلمان از سال ۲۰۱۳ به بعد، فرار از جنگ و خشونت، پناهندگی سیاسی و حفاظت بین‌المللی بوده است که میزان آن‌ها به ۲۴.۲ درصد می‌رسد. ۲۴.۹ درصد مهاجران از سال ۲۰۱۳ به بعد از طریق کار یا الحاق به اعضای خانواده به آلمان آمده اند. هشت درصد دیگر برای تحصیل یا کارآموزی به آلمان آمده اند.

اگر در این محاسبه افرادی هم در نظر گرفته شوند که یکی از والدین آن‌ها به عنوان شهروند آلمان تولد نشده اند، این شمار بازهم بالاتر است و به ۲۳.۸ میلیون نفر می‌رسد که ۲۸.۷ درصد کل جمعیت آلمان را تشکیل می‌دهند.

منبع: دویچه وله

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4274
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x