جمعه 31 حمل 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024
جستجو
Close this search box.
استرالیا 300 هزار پناهجو را می پذیرد

صدر اعظم اتریش: ما باید سیاست اشتباه مهاجرت را متوقف کنیم

به گزارش خبرگزاری «مهاجر» به نقل از تسنیم ، صدر اعظم اتریش گفت: ما باید سیاست اشتباه مهاجرت را متوقف کنیم. اتحادیه اروپا بعد از گذشت چندین سال از برخورد با پناهجویان هنوز به یک سیاست مهاجرتی مشترک دست نیافته است.

کارل نهامر، صدر اعظم اتریش گفت: مهاجرت ها افزایش یافته است . آمار ما نشان داد که تا ماه اوت بیشتر از 56000 درخواست پناهندگی به دست ما رسیده است و این روند تا  ماه سپتامبر ادامه خواهد داشت. کارشناسان انتظار رکورد جدیدی از پناهجویان را بعد از بحران مهاجرتی 2015 در سال جاری دارند. به خصوص در مرز شرقی اتریش هجوم پناهجویان به ثبت رسیده است.

وی انتقادات شدیدی از اتحادیه اروپا کرد و گفت: اتریش هم اکنون زیر فشار موج مهاجرت غیرقانونی قرار دارد.سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا شکست خورده است.

وی همچنین گفت : بسیاری از پناهندگان بدون داشتن شانس پذیرش در خواست پناهندگی شان عازم اروپا هستند. به همین دلیل اتریش برای حفاظت از مرزهای خود هرکاری لازم باشد انجام می دهد. اگر مرز صربستان و مجارستان حفاظت شود، مرز اتریش هم حفاظت می شود.

به همین منظور صدر اعظم اتریش در نشست سران بالکان غربی در صربستان با رئیس دولت ووچیچ و اوربان نخست وزیر مجارستان ملاقات می کند.

وی افزود : ما در نهایت به یک سیستم پناهندگی جدید اتحادیه اروپا نیاز داریم. این تنها راه حل واقعی و پایدار است ما باید سیاست اشتباه مهاجرت را متوقف کنیم.

اتریش و سوئیس هم در آینده اقدامات مشترکی را علیه قاچاقچیان انسان و مهاجرانی که به طور غیر قانونی وارد می شوند، انجام می دهند. گرهارد کارنر، وزیر کشور اتریش روز چهارشنبه با همتای سوئیسی خود کارین کلر ساتر ، در مورد یک برنامه اقدام تصمیم گرفت. این طرح ، اقدامات اولویت دار مشترک علیه مهاجرت غیرقانونی در مرز و جستجوهای اولویت دار فرامرزی را فراهم می کند. ترافیک ریلی بین دو کشور نیز باید با دقت بیشتری بررسی شود.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1932
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x