سه‌شنبه 4 ثور 1403 برابر با Tuesday, 23 April , 2024
جستجو
Close this search box.
اسکان پناهجویان در انگلیس در کشتی ها

کارمندان افغانستانی شورای انگلیس در مراحل پایانی انتقال

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از گاردین : یکی از مسئولین انگلیسی اظهار کرده که: بخشی از کارمندان افغانستانی شورای انگلیس که بعد از سلطه طالبان در کشورشان به طور پنهانی روزگار می گذرانند ، در مرحله آخر اداری منتقل شدن به انگلیس هستند.

تعداد این افراد که با شورای بریتانیا همکاری می کردند، به 47 تن می رسد. این افراد که به مدت یک سال و نیم است که با ترس و وحشت از بازداشت توسط طالبان ، زندگی می کنند بالاخره برای مرحله آخر که انگشت نگاری است فراخوانده شدند.

لازم به ذکر است که طرح انتقال کارمندان افغان شورای بریتانیا در ژانویه سال میلادی قبل برنامه ریزی شده بود و انتظار می رفت که تا پاییز سال پیش به انگلیس انتقال داده شوند . مسئولان بریتانیا ، دلیل این تاخیر را ، بررسی های امنیتی وزارت داخله این کشور عنوان کرده اند.

این کارکنان که شمار مجموعی شان ۱۹۰ تن گفته شده‌است طبق بررسی‌های نهادهای مسوول بریتایی، بیش از ۵۰ درصد شان در معرض خطر بلند امنیتی قرار داشته‌اند. همچنان گفته شده‌است که آن‌ها در زمینۀ آموزش زبان انگلیسی و تسهیل فرصت‌های تحصیلی برای افغان‌ها در بریتانیا، با شورای بریتانیا همکاری داشتند.

در همین حال، دو چرتی، وزیر دولت بریتانیا برای اروپا گفته است که تقریباً نصف این کارکنان طبق طرح اسکان مجدد شهروندان افغان (ACRS) تمامی مراحل اداری انتقال را پشت سر گذارنده‌ و اجازۀ رفتن به بریتانیا را به دست آورده‌اند.

این مقام همچنان می‌افزاید که ۳۰۰ تن از اعضای خانوادۀ آن‌ها نیز مجوز رفتن به بریتانیا را دریافت کرده‌اند. به گفتۀ این وزیر، مطابق این طرح در مرحلۀ نخست یک هزار و ۵۰۰ تن از همکاران محلی شورای بریتانیا به این کشور منتقل خواهند شد؛ اما در اواخر سال جاری امکان‌های بیشتری نیز خلق خواهد شد.

این در حالی است که وزارت خارجۀ بریتانیا در واکنش به این اظهارات وزیر دو چرتی که در روزنامۀ گاردین به نشر رسیده بود، گفته‌است که تا هنوز برای هیچ یک از کارکنان شورای بریتانیا چراغ سبز انتقال نشان داده نشده‌ است.

در خبرنامۀ وزارت خارجۀ بریتانیا آمده است که جمعاً ۹۰ تن از همکاران شورای بریتانیا واجد شرایط شناخته شده‌اند که ۴۷ تن از آن‌ها با گذراندن بررسی‌های امنیتی به یک مرکز درخواست ویزا دعوت شده‌اند.

از سویی هم نیل جیمسون، مدیر سازمان خیریۀ بریتانیا که از پناهجویان استقبال می‌کند، گفت: «افغان‌های زیادی پس از به قدرت رسیدن طالبان از افغانستان فرار کرده و در ازای وفاداری، حمایت و حفاظت از منافع بریتانیا در افغانستان، به بریتانیا پناه آورده‌اند. نزدیک به ۹ هزار تن آن‌ها از ۱۳ ماه به این سو در هتل‌های سراسر بریتانیا گیر افتاده‌اند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3144
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x