دوشنبه 17 ثور 1403 برابر با Monday, 6 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجرت غیرقانونی به اروپا

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ وزیر مهاجرت یونان که به تازگی این عنوان را به دست آورده است، اعلام نموده که به سیاست مهاجرتی سختگیرانه ولی عادلانه پایبند خواهد بود. دولت جدید یونان قصد دارد طول دیوار مرزی خود با ترکیه را بیشتر کند.

دیمیتریس کاریدیس، وزیر جدید مهاجرت یونان اظهار داشت: «ما بشر دوست هستیم، اما خوش باور نیستیم.» حزب راست میانه «دموکراسی نوین» در انتخابات سراسری که روز یکشنبه برگزار شد، با فاصله زیاد از احزاب رقیب برنده شد.

این حزب وعده داد که به منظور جلوگیری از ورود مهاجران به اتحادیه اروپا، دیوار ساخته شده در امتداد مرز یونان با ترکیه را طولانی تر می‌کند و بر گزمه های بسیار جدی در بخش شرقی بحیره مدیترانه ادامه دهد.

گروه های حامی حقوق بشر از گزارش های متعدد درباره اخراج های دسته جمعی ابراز نگرانی کردند. حکومت یونان این ادعا را رد می‌کند، اما حاضر به انجام تحقیقات کاملاً بی طرفانه و مستقلانه نیست. از این نوع اخراج به حیث «پوش‌بک» یا به عقب راندن اجباری یاد می‌شود.

چند روز پیش از مراسم تحلیف حکومت جدید، یک قایق ماهیگیری حامل مهاجران در جنوب یونان غرق شد و صدها کشته یا مفقود بر جای گذاشت. فاجعه ای که توجه جامعه بین المللی را به مهاجرت در بحیره مدیترانه جلب کرد.

کاریدیس گفت، حکومتش امیدوار است که توافق سران اتحادیه اروپا بر سر سیستم پناهندگی در طول شش ماه بعدی اجرایی شود، در آن زمان اسپانیا، ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به عهده می‌گیرد.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4901
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x