پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
کدام استان ها در دریافت شناسنامه موفق ترند

کدام استان ها در دریافت شناسنامه ی فرزندان مادر ایرانی موفق ترند

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از دیاران، بر اساس بازدیدهای میدانی در استان ها به غیر از استان تهران، بیشتر کسانی که موفق به اخذ شناسنامه شدند در استان هایی ساکن بودند که تعداد مهاجران آن کم بوده است. در مورد تهران نیز بخاطر نظارت زیاد بر ادارات مربوطه ، افراد بیشتری توانستند شناسنامه بگیرند. در استان خراسان رضوی موارد معدودی موفق به این امر شده اند.

سیستان و بلوچستان با بالاترین رقم متقاضیان دریافت شناسنامه که 55 هزار نفر از کل 105 هزار نفر را شامل می شود، هنوز هیچ موردی موفق به دریافت شناسنامه نشده است.

تبعیض زن و مرد در قوانین تابعیت ایران

ماده ۹۷۶ قانون مدنی در بند ۲ به صراحت بیان کرده که فردی که پدرش ایرانی باشد و هر کجا چه ایران و چه خارج از ایران به دنیا آمده باشد، ایرانی به حساب می‌آید. اما این صراحت درباره مادران ایرانی وجود ندارد و همین بی‌توجهی در ماده قانون 976 به افرادی که مادران ایرانی دارند، شرایط سختی را برای آنها رقم می‌زند چراکه دستگاه قضا مجبور به تفاسیر فرا قانونی از این ماده می‌شود که همین وضعیت مبهمی را برای سرنوشت این افراد به وجود می‌آورد.

هرچند بر اساس بند 5 نسل دوم مهاجران شاید بتوانند ایرانی به شما بیایند و نسل سوم آنها دیگر ایرانی هستند. با وجود اینکه این بندها با نص صریح در قانون مدنی وجود دارند اما به دلایلی این مواد اجرا نمی‌شوند یا بهتر است بگوییم با ایجاد بوروکراسی‌ها و دست‌اندازها افراد مشمول نمی‌توانند از آن بهره ببرند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3269
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x