چهارشنبه 5 ثور 1403 برابر با Wednesday, 24 April , 2024
جستجو
Close this search box.
مشکلات اجرایی طرح تعیین وضعیت شغلی مهاجران

مشکلات اجرایی و ساختاری طرح تعیین وضعیت شغلی مهاجران افغانستانی دارنده برگه سرشماری

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از رنا؛ مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار ايران در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: برنامه تعیین وضعیت شغلی مهاجران افغانستانی دارنده برگ سرشماری از 9 اسفند آغاز شده است. طبق گفته ی ایشان مهاجران افغانستانی دارنده برگه سرشماری قادرند در 16 استان از راه سایت کانون برای ثبت اطلاعات شغلی خود و دریافت کارت کار، نوبت بگیرند.

مهاجرانی که شامل طرح تعیین وضعیت شغلی می شوند، مردان ۱۸ تا ۶۰ سالی است که برگه سرشماری تا تاریخ انقضا   30/7/1401 دارند. مردان ۱۵ تا ۱۸ سال و بیشتر از ۶۰ سال بطور اختیاری می توانند در طرح تعیین وضعیت شرکت نمایند.

اما در عمل:
سایت کانون فقط برای نوبتدهی در استان تهران فعال شد و دفاتر کفالت دیگر استانها از این طرح اظهار بی اطلاعی می کردند و کانال هایشان از اتباع می خواستند که به دفاتر کفالت مراجعه ننمایند.

در سایت کانون برای اتباع دارای برگه سرشماری صادره از دفاتر پیشخوان نوبت صادر نمی شد همچنین برای افراد ۱۵ تا ۱۸ سال و افراد بالای ۶۰ سال که به گفته مدیر کل اشتغال انباع خارجی، اختیاری اعلام شده بود، نیز نوبت صادر نمی شد.

به نظر می اید که نوبت دهی سایت در ورزشگاه ها برای صدور نوبت جهت دفاتر کفالت می باشد یعنی صدور نوبت اینترنتی برای صدور نوبت حضوری!!! خوب از اول نوبت اینترنتی را برای دفاتر کفالت صادر کنند.

بعد از دو روز فعالیت سایت نوبتدهی، سایت نوبت صادر نمی کند و پیام می دهد ظرفیت تکمیل شده است، مگر مسولین مربوطه امار تعداد اتباع سرشماری شده را ندارند که با وجود عدم اخذ نوبت تعداد زیادی از اتباع سرشماری شده، ظرفیت ورزشگاه ها تکمیل شده است!!

در باقی استان ها براساس شنیده ها قرار است اتباع سرشماری شده، یک روز بیکار شده و با صرف هزینه کرایه ماشین و پرداخت هزینه جهت اخذ نوبت به دفتر کفالت مراجعه نمایند و یک بار دیگر در روز نوبت، دوباره جهت ثبت اطلاعات شغلی شان به دفتر کفالت مراجعه نمایند!!

و در این وضعیت اطلاع رسانی ضعیف طرح، اتباع سرشماری شده نگرانند که از طرح جا نمانند و با مراجعه به دفاتر کفالت و کافی نت ها به دنبال اخذ نوبت هستند و ممکن است مورد سوءاستفاده بعضی از کافی نت ها قرار بگیرند.

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3696
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
3.3 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام چرا جای کد اختصاصی برگه های شناسایی شغل در این برگه های جدید ۱۴۰۲ صفر است

آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x