یکشنبه 9 ثور 1403 برابر با Sunday, 28 April , 2024
جستجو
Close this search box.
رکورد مهاجرت به آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ سازمان آمار فدرال از رکورد بی سابقه مهاجرت به آلمان در سال 2022 خبر داده است. بر اساس گزارش این سازمان در این سال تقریبا ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تن به آلمان مهاجرت نموده اند و 1 میلیون و 200 هزار تن دیگر از این کشور خارج شده اند. این سازمان مهاجران اوکراینی را دلیل این رکورد عنوان کرده است.

اداره آمار آلمان می‌گوید: «بر اساس این گزارش بیشترین نرخ مهاجرت خالص به ثبت رسیده از سال 1950 تا کنون مربوط به سال 2022 بوده است.» به طور کلی تعداد ورودی های به ثبت رسیده حدود 1 میلیون و ۴۶۲ هزار نفر بیشتر از تعداد خروجی ها است.

در مقایسه با سال ۲۰۲۱، این رقم چهار برابر شده است. در این سال شمار مهاجران به آلمان ۳۲۹هزار نفر ثبت شده بود. در مجموع در سال ۲۰۲۲، در ازای حدود ۲میلیون و ۶۶۶هزار ورودی جدید یک میلیون و ۲۰۴هزار آلمان را ترک کرده‌اند.
عامل اصلی: پناهجویان از اوکراین

آمارگران این افزایش را در وهله نخست با جنگ تهاجمی روسیه علیه اوکراین و موج مهاجرت از این کشور مرتبط می‌دانند. سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۱میلیون نفر از اوکراین به آلمان نقل مکان کردند. در همین زمان، ۱۳۸هزار نفر از شهروندان اوکراین دوباره آلمان را ترک کردند.

به همین دلیل شمار مهاجرت در ماه‌های اول جنگ از مارس تا مه ۲۰۲۲ به اوج خود رسید. در این بیانیه آمده است: «این رقم از آگوست ۲۰۲۲ به طور پیوسته در حال کاهش بوده است.»

افزایش قابل توجهی در شمار خالص مهاجرت از سوریه (بالای ۶۸هزار نفر)، افغانستان (بالای ۵۵هزار نفر) و ترکیه (بالای ۴۹هزار نفر) گزارش شده است.

در مقابل، شمار خالص مهاجرت از کشورهای اتحادیه اروپا به آلمان تنها در سطح متوسطی افزایش یافت و به ۸۷هزار نفر رسید. اغلب آنها از رومانی، لهستان و بلغارستان به آلمان مهاجرت کرده بودند.

منبع: دویچه وله فارسی

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4895
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x