چهارشنبه 5 ثور 1403 برابر با Wednesday, 24 April , 2024
جستجو
Close this search box.
خلبان زن افغانستانی در بلغارستان

نرخ مهاجرت پناهجویی از ایران از میانگین جهانی بالاتر است

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از ایسنا، مدیر رصدخانه مهاجرت ایران در رابطه با نرخ مهاجرت‌ها از این کشور اظهار داشت: در سال 2021 میلادی نرخ مهاجرت ها از ایران 35 درصد افزایش نشان می داد . این رقم برای کل دنیا نزدیک به 30 درصد بود. این امر نشان دهنده این است که نرخ مهاجرت از ایران از نرخ متوسط جهان بیشتر است.

بهرام صلواتی افزود: در طول سال 2021 نرخ مهاجرت از ایران 20 هزار و 500 تن اعلام شده و در پناهجویی کشور انگلیس در مقام اول قرار گرفته ایم.

وی اظهار داشت: کشور ما در این زمان برنامه یا طرحی برای استفاده از نیروی انسانی خود ندارد و این بزرگترین مسئله مهاجرت است . هر اندازه که از به کارگیری سرمایه انسانی بهره مند نشویم ، همان اندازه نیز گرفتار مهاجرت نخبگان و تلف شدن سرمایه و نیروی انسانی در کشور خواهیم شد که خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می کند.

وی با اشاره به اینکه ایران بعد از 7 تا 8 سال در تراز 50 هزار دانشجوی مهاجر قرار گرفته، اظهار کرد: اکنون وارد تراز بالاتر از 66 هزار نفر دانشجوی مهاجر رسیدیم که این عدد نشان می‌دهد با سرعت پدیده افزایش جمعیت دانشجویی خارج از کشور را تجربه می‌کنیم.

به گفته صلواتی، آمارها در این زمینه به‌روز نیست و مشخص نیست در حال حاضر چقدر دانشجوی ایرانی در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند.
صلواتی با تاکید بر اینکه ما از سال‌های پیش اقدام به اصلاح آمارهای ارائه شده در این زمینه کردیم، یادآور شد: کشوری با 85 میلیون نفر جمعیت که ظرفیت اصلی آن نه نفت و گاز بلکه نیروی انسانی است، با نرخ مشارکت اقتصادی 40 درصدی مواجه است و باید این سوال پرسیده شود که چه بلایی سر نیروی انسانی آورده‌ایم. از تعداد 85 میلیون نفر جمعیت که 63 میلیون نفر آنها در سن کار هستند، 40 درصد آنها می‌توانند فعالیت اقتصادی داشته باشند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3140
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x