جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
آزمایش سن مهاجران در انگلیس

ده مهاجر زیر سن قانونی در بریتانیا ربوده شده اند

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از گاردین ، تعدادی مهاجر زیر سن قانونی و تنها که در یک هتل در شهر برایتون بریتانیا ساکن بوده اند ، به وسیله ی باندهای قاچاق دزدیده‌ شده اند. از بین 136 پناهجوی زیر سن دزدیده شده ، 79 تن هنوز پیدا نشده اند.

روز شنبه (21 ژانویه) 79 کودک تنها که در یک هتل در برایتون و زیر نظر وزارت کشور بریتانیا ساکن بودند، به وسیله ی باندهای قاچاق دزدیده شده اند.

منابع خدمات حفاظت از کودکان، کودک ربایی ها مربوط به بیرون از هتل می دانند و می گویند: آنها کودکان را به خارج از هتل می کشانند و در آنجا آنها را می ربایند.

حدود ٦۰٠ کودک مهاجر در ١۸ ماه گذشته در هتلی در شهر برایتون اسکان داده شده‌اند. در این مدت ١۳٦ تن ناپدید شده بودند و از آن جمله ٧۹ تن هنوز پیدا نشده‌اند.

در اوایل ماه اپریل سال گذشته، تنها در جریان چند روز حداقل شش نوجوان خارجی بدون همراه که در هتلی در برایتون مستقر شده بودند، ناپدید شدند. این روزنامه می‌افزاید: «تنها در ماه اگست ۴۰ نوجوان ناپدید شدند.»

باند های جنایتکار

به گفته یکی از کارمندان شرکت “میتی” که از سوی دولت بریتانیا برای مدیریت امکانات مسکن برای پناهجویان مامور شده است، اکثر کودکان توسط باندهای جنایتکار ربوده می‌شوند. به گفته وی، آنها از کودکان برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کنند. این شخص توضیح داد: «باندهای آلبانیایی و اریتریایی آنها را با موتر ها می‌گیرند و سپس ناپدید می شوند.»

به گفته این افشاگر، وزارت داخله کشور بارها از خطر ربودن نوجوانان مهاجر مستقر در هتل ها مطلع شده است، اما واکنشی نشان نداده است.

منابع به گونه ویژه به گاردین اطمینان دادند که این مشکلات امنیتی در طی جلسات چند سازمانی که در برایتون و هوف با حضور مقامات وزارت داخله کشور گرفته شده بود، مطرح شده است.» این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد که در این دیدارها پلیس نگرانی خود را در مورد عناصر جنایتکار که حداقل یک سال است کودکان بی سرپرست را شکار می‌کنند، ابراز کرده است.

یکی از این منابع به گاردین گفت: «مقامات وزارت داخله از همان ابتدا خبر داشتند. آنها کسانی هستند که هتل ها را مدیریت می‌کنند. این کارکنان آنها هستند که ناپدید شدن کودکان را گزارش می دهند.»

وزارت داخله کشور به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت که “ضمانت های قوی” از سوی دولت وجود دارد تا این کودکان تا حد امکان در امنیت باشند و مورد حمایت قرار گیرند.

“شکست جدی دولت”

این افشاگری ها علاوه بر بسیاری از انتقاداتی است که قبلاً متوجه دولت بریتانیا شده است، به ویژه مشکلات مهاجران زیر سن قانونی در هتل ها. در گزارشی دیگر بین جولای ۲۰۲١ تا ژوئن ۲۰۲۲ بیش از ١٦٠۰ نوجوان مهاجر در هتل ها مستقر شدند.

از نظر سازمان ها، نوجوانان مهاجر به حال خود رها شده و در معرض خطرات بالای استثمار قرار می‌گیرند. تمسین باکستر مدیر امور خارجی سازمان “شورای پناهندگان مهاجر” در ماه اکتبر گفت: «این یک شکست جدی دولت است که کودکان خردسالی که به دنبال پناهندگی هستند، در هتل ها اسکان داده می‌شوند و تعداد قابل توجهی ناپدید می شوند.» در آن زمان حداقل صد نوجوان از هتل ها قبلا ناپدید شده بودند.

پاتریسیا دور مدیر سازمان ECPAT در انگلستان گفت: «جاهای گسترده ای از موقعیت های استثماری وجود دارد که این جوانان فرستاده می‌شوند. آنها ممکن است در مزارع حشیش کار کنند. در یک کارخانه کار کنند و یا هم ممکن است در وضعیت برده داری در خدمت کسانی باشند. آنها می‌توانند به صورت مخفیانه مورد سو استفاده جنایی یا جنسی قرار گیرند.»

“آنها به حال خود رها شده اند”

هتل های بزرگی که گاهی اوقات در آن بیش از هزار تن زندگی می‌کنند. مهاجرانی که مصاحبه کردند گفتند که آنها به تنهایی به حال خود رها شده‌اند و هیچ اطلاعاتی به ویژه دسترسی به روند درخواست پناهندگی ندارند.

به گفته مقامات به گونه متوسط، نوجوانان بدون همراهی که به هتل ها اسکان داده می‌شوند در جریان ١٥ روز درخواست پناهندگی می‌دهند اما در این زمینه باید کارهای بیشتری انجام شود.

اما تمسین باکستر می‌گوید: «در مدت زمانی که نوجوانان مهاجر در هتل‌ها قرار می‌گیرند، از توجه سرپرست قانونی محروم می‌شوند. آنها در وضعیت وحشتناکی قرار می‌گیرند.»

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3232
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x