پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Wednesday, 24 April , 2024
جستجو
Close this search box.

بعد از فاجعه تیز اندازی بوفالو، مقامات شهر انگیزه مظنون را نژاد پرستانه دانستند. مهاجم این حادثه پیتون گندرون جوانی 18 ساله بود که خود را فاشیست و خواهان برتری سفید پوست ها معرفی کرده است . وی در یکی از سوپر مارکت های شهر بوفالو در ایالت آمریکا، ده نفر از مردم که تقریبا سیاه پوست بودند را به آتش گرفت.

طبق آمار رسمی 11 نفر از 13 نفری که مورد شلیک گلوله قرار گرفته اند سیاه پوست بودند.گندرو همچنین یک مانیفست 180 صفحه ای را منتشر کرده و در آن از تمامی سفید پوستان خواسته بر علیه یهودیان و آمریکایی های آفریقایی تبار به پاخیزند و آنها را بکشند.

پیتون گاندرون

تئوری جایگزینی بزرگ

آنطور که در صفحه ی 165 مانیفست گندرو با عنوان “دشمنان بلند پایه را بکشید” آمده، وی از شهردار لندن که از یک خانواده مهاجر پاکستانی است نام برده و اسم آن را جز سه نفری که می خواهد بکشد اعلام کرده . مقامات محلی این سند را بررسی کرده اند و اعلام داشتند: در این سند نقشه قدم به قدم کشتن هرچه بیشتر سیاه پوستان آمده، همچنین درباره تفنگ نیمه خودکار بوشمستر که از آن استفاده کرده بود، جزئیات پارکینگ منطقه که واردش شده و رسانه ای که تمام تصاویر را به صورت زنده نمایش داده، صحبت کرده بود.
تمام صفحات این سند پر از سخنان نژادپرستانه و مهاجر ستیز است. استدلال گندرو این است که خطر جایگزینی با رنگین پوستان، سفید پوستان آمریکایی را تهدید میکند . این نوع ایدئولوژی بین گروه های راست افراطی مشترک است و با عنوان “تئوری جایگزینی بزرگ” شناخته میشود.

 

اصل تئوری توطئه

جنبش جهانی “تئوری جایگزینی”  در اینترنت به سرعت در حال رشد است و ادعا میکند اروپایی ها از چیزی که “نسل کشی سفید” نامیده می شود آسیب میبینند. یکی از اعضای اندیشکده پولیتیکون، برتا باربت در این باره می گوید: این نوع واکنش ها از جانب سفید پوست هایی است که احساس می کنند مسیر تغییر جهان به نفع آنها نیست. زیرا با پیشرفت جهان، حس می کنند که موفقیتشان ازشان گرفته شده و افرادی بالا سر یا زیر دست آنها هستند.
پیروان این اندیشه معتقدند یک سری سلسله مراتب در جهان وجود دارد که آنها باید در رأس امور باشند.طبق تئوری توطئه، به زودی تمام مردم اروپا منقرض می شوند و مهاجران با هر فرهنگ خطرناکی جایگزین آنها می شوند.
تئوری جایگزینی اولین بار توسط نام رنو کامو، نویسنده افراطی راست در سال 2010، در کتابی با همین عنوان منتشر شد. کامو همچنین قبول ندارد که نظریاتش باعث نفرت پراکنی و خشونت می شود . وی چندین مرتبه به دلیل انتشار چنین مطالبی در کشورش جریمه شده و حساب توییتر او سال گذشته بسته شد.
طبق این نظریه نرخ پایین زاد و ولد بین کشور های غربی باعث شده، مهاجرت گروهی و تعداد زیاد مهاجران دلیل اصلی افزایش جمعیت مهاجرین باشد و این سبب جایگزینی  کامل فرهنگ و نژاد اروپایی می شود و یک نوع تهاجم است.

 

افزایش مهاجرت برای حفظ سرمایه داری

طرفداران جایگزینی بزرگ دولت ها را سرزنش می کنند و بر این باورند که با افزایش میزان مهاجرت برای حفظ سرمایه داری جهانی، دولت ها و موسسات عامل “نسل کشی سفید” هستند. همچنین گاهی یهودییان را به خاطر نظام اقتصادی جهان سرزنش می کنند و به سمت تفکرات یهود ستیزی گرایش می یابند. انتشار تئوری توطئه در اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک رو به افزایش است. طرفداران این تئوری بدون داشتن منابع موثق و به دور از واقعیت، اخبار و اطلاعات غلط را به اشتراک میگذارند و به ترس و هراس انداختن مردم ادامه می دهند.

منبع : بی بی سی فارسی

 

 

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=566
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x