شنبه 8 ثور 1403 برابر با Saturday, 27 April , 2024
جستجو
Close this search box.
پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهاجر، دولت پاکستان اعلام کرد که این کشور مدت اقامت حدود ۱.۴ میلیون پناهجوی اهل افغانستان را که مدارک اقامت قانونی‌شان منقضی شده بود، تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید کرده است.

حکومت پاکستان روز جمعه، ۱۹ آبان، اعلام کرد که اعتبار کارت‌های ثبت (پی‌او‌آر) صادرشده برای پناه‌جویان اهل افغانستان تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ تمدید شده است.

پاکستان در اوایل ماه اکتبر به همه مهاجرانی که به‌صورت غیرقانونی در آن کشور به سر می‌برند، مهلت داد که تا اول نوامبر از آن کشور خارج شوند،‌ در غیر آن، نخست بازداشت و سپس اخراج خواهند شد.

پاکستان اعتبار کارت‌های پناهندگان را هر شش ماه بعد تمدید می‌کرد،‌ اما بار آخر در زمان انقضای این کارت‌ها در ۳۰ ماه ژوئن چنین نکرد.

این در حالی است که کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهند‌گان روز پنجشنبه هفته گذشته بار دیگر از پاکستان خواست تا به محافظت از آن عده از پناه‌جویان اهل افغانستان ادامه بدهد که در صورت بازگشت به افغانستان ممکن است، زندگی‌شان با تهدید مواجه شود.

جیلیان تریگز، معاون کمشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان با نشر پیام در صفحه ایکس از پاکستان خواست تا روند اخراج اجباری شهروندان افغانستان از این کشور را لغو کند.

با این حال، پاکستان تاکنون به درخواست‌های بین‌المللی پاسخ مثبت نداده و روند اخراج اجباری پناهندگان بدون مدارک قانونی را ادامه داده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در حال حاضر ۳.۵ میلیون پناه‌جوی اهل افغانستان در پاکستان زندگی می‌کنند که تنها ۱.۴میلیون آنان دارای مدارک اقامت قانونی هستند.

پایان پیام/ ر

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5939
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x