جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
آلمان از سهمیه همرسانی خانواده مهاجران به طور کامل استفاده نمی کند

آلمان از ظرفیت سهمیه همرسانی خانواده مهاجران به طور کامل استفاده نمی کند

به گزارش خبرگزاری مهاجر ، خبر هایی حاکی از این که از ظرفیت همرسانی خانواده مهاجران که در آلمان به سر میبرند، در سال اخیر به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته است.

خبرگزاری پروتستانت آلمان به نقل از منابع وزارت خارجه این کشور ، گزارش داده که در سال گذشته میلادی در کل ۸۸۷۲ دستور صدور ویزا برای افراد خانواده ی مهاجران داده شده است که ایشان دارای حق محافظت فرعی در این کشور بوده اند .

بر اساس این سهمیه، ماهانه یک‌هزار ویزا و برای تمام سال مجموعاً صدور ۱۲ هزار ویزا در نظر گرفته شده است.

در ادامه گزارش وزارت خارجه آلمان فدرال آمده است، در سال گذشته مجموعا حدود ۱۱۷ هزار ویزا برای الحاق خانواده های شهروندان خارجی مقیم آلمان نیز صادر شده است.

۲۳۱ عدد از این تعداد را اعضای خانواده های افرادی دریافت کردند که در آلمان مستحق حق پناهندگی هستند و حدود ۱۰ هزار ویزا برای الحاق اعضای خانواده های پناهجویانی اختصاص داده شد که واجد شرایط پناهندگی دانسته شده بودند. این افراد حق قانونی دارند که اعضای اصلی خانواده های شان یعنی همسر، فرزندان و یا در مورد پناهجویان خوردسال والدین شان را به آلمان دعوت کنند.

پس از موج بزرگ مهاجرت، در سال ۲۰۱۶ حق الحاق نزدیک ترین اعضای خانواده برای پناهجویانی که محافظت فرعی دارند، تعلیق شد. حکومت آلمان فدرال می‌خواست در آن زمان به این وسیله شمار پناهجویان را کاهش دهد. به خصوص پناهجویان سوریایی از این مقرره متاثر شدند، زیرا آن ها در اغلب موارد فقط محافظت فرعی دریافت کردند. در سال ۲۰۱۸ حکومت آلمان برای این گروه از پناهجویان سهمیه ای را نیز تعیین کرد.

از ویزاهای در نظر گرفته شده در این سهمیه از همان آغاز به صورت کامل استفاده نشد. دلیل آن مشکلاتی بود که در زمینه به جریان انداختن این پروسه وجود داشت. در پروسه صدور ویزا هم نمایندگی های آلمان در خارج از کشور و هم نهادهای دولتی در داخل، دخیل هستند.

فقط در سال ۲۰۱۹ بود که از ۱۱ هزار و ۱۳۳ ویزای در نظر گرفته شده در سهمیه به صورت کامل استفاده شد.

از سال ۲۰۲۰ و در طول همه گیری ویروس کرونا تعداد ویزاهای صادرشده در چارچوب این سهمیه به صورت قابل توجهی کاهش یافت. وزارت خارجه آلمان در آن زمان گفت، نهادهای صدور ویزا به دلیل میزان بالای ابتلا به کرونا و محدودیت هایی که در زندگی عمومی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این همه گیری تصویب شده بود، در کشورهای مهمان فقط به صورت بسیار محدود و با حداقل پرسنل می‌توانستند کار کنند. در سال ۲۰۲۱ حدود ۶ هزار ویزا در چارچوب این سهمیه صادر شده بود.

منبع : مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3315
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x