جمعه 10 حمل 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024
جستجو
Close this search box.
تیم ملی فوتبال جوانان افغانستان

پیروزی تیم فوتبال نونهالان افغانستان مقابل ایران

خبرگزاری مهاجر در گزارشی خبر از پیروزی تیم ملی فوتبال نونهالان افغانستان مقابل ایران می دهد. تیم‌ملی فوتبال زیر ۱۴ سال افغانستان که چندی پیش عازم تاجیکستان شده بود ، در تورنمنت کافا به مصاف تیم نونهالان ایران رفت و با نتیجه یک بر صفر پیروزی را از آن خود کرد.

این باخت برای تیم ایران در مقابل حریفی که در حکومت طالبان هیچ امکاناتی ندارد، بسیار تاسف بر انگیز است و نشان می‌دهد فوتبال پر ادعای ایران تا چه اندازه در رده پایه با ضعف مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: آهنگ شاد از ای کوچه به او کوچه از ولی سازش

هرچند نتایج در این سنین نمی تواند ملاک قدرت فوتبال یک کشور باشد اما واقعا کشوری همانند افغانستان نه تنها امکاناتی برای تربیت بازیکن فوتبال ندارد بلکه زیر نظر حکومت طالبان از لحاظ مالی و امکانات دچار مشکلات فراوانی است و باختن به این تیم که شاید چندین بازیکن ساکن ایران دارد، برای فوتبال ایران بحث برانگیز و زنگ خطر محسوب می‌شود.

فوتبال ایران چندسالی است که در رده پایه از کشف و سازندگی ستاره ها ناتوان مانده است و مربیان این رده اغلب رو به دلالی و یا استفاده از بازیکنان غیرقانونی آورده اند. نتیجه محوری در این رده به جای آموزش فنی، باعث عقب ماندگی شده است و پدران پولدار، فرزندان بی استعداد یا کم استعداد خود را جای بازیکنان فقیر و کم بضاعت راهی باشگاه‌ها می‌کنند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2332
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x