یکشنبه 9 ثور 1403 برابر با Sunday, 28 April , 2024
جستجو
Close this search box.
کارکنان محلی افغان نیروهای آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ کارکنان افغان نیروهای آمریکایی که نزدیک به دو سال است که در پاکستان منتظر رسیدگی به درخواست های پناهندگی شان به سر می برند، می گویند نیروهای نظامی پاکستان ما را به دشمنی که از آن فرار کرده ایم باز می گردانند.

مرد افغانستانی که در انتظار ویزای آمریکاست، می گوید که در تابستان امسال پلیس پاکستان ما را در مرز افغانستان رها کردند. او گفت: آنها ما را به نیروهای مرزی طالبان تحویل ندادند. ما را در مرز رها کردند و گفتند به افغانستان برگردید.

یک افغانستانی اخراج شده دیگر که او نیز از مخفیگاه کابل صحبت می کرد، گفت: این بسیار بسیار خطرناک است و بسیار سخت است. چند نفر کشته، شکنجه شده اند، ناپدید شده اند.” این مرد که کارمند سابق یک پیمانکار آمریکایی بود، گفت که طالبان “من را مجازات خواهند کرد، آنها مرا به زندان خواهند سپرد. شاید مرا بکشند.

با این حال، هزاران نفر نیز به دنبال دستورالعمل های ایالات متحده مبنی بر اینکه باید در کشور ثالث منتظر بمانند تا درخواست های ویزای خود به ایالات متحده بررسی شود، اغلب با مدارک ناقص به پاکستان فرار کردند.

طبق آمار وزارت امور خارجهامریکا، نزدیک به 90,000 افغان از آن زمان در ایالات متحده اسکان داده شده اند، اما بسیاری دیگر در انبوه درخواست های به اصطلاح اولویت 2 افغانستان (P-2) یا ویزای مهاجرت ویژه (SIV) گرفتار شده اند که منتظر رسیدگی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5165
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x