سه‌شنبه 29 حوت 1402 برابر با Tuesday, 19 March , 2024
جستجو
Close this search box.
قتل مهاجر سنگالی در آلمان توسط پلیس

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از دویچه وله آلمان، تعداد زیادی از مهاجرین و مردم آلمان در اعتراض به خشونت پلیس در به قتل رساندن نوجوان مهاجر سنگالی دست به تظاهرات زدند.

در شهر دورتموند آلمان مراسم یادبودی برای نوجوان مهاجر ۱۶ ساله‌ای برگزار شد که در جریان عملیات پلیس به ضرب گلوله کشته شد. صدها نفر خواستار شفاف‌سازی این رویداد شدند و علیه خشونت پلیس دست به تظاهرات زدند.

صدها نفر در ظهر روز جمعه ۱۲ اوت (۲۱ مرداد) در محوطه مسجد ابوبکر در منطقه نوردشتات دورتموند تجمع کردند تا یاد نوجوان ۱۶ ساله‌ای که به ضرب گلوله پلیس آلمان کشته شد را گرامی بدارند و برایش دعا کنند.

نمایندگان جوامع مسلمان و آفریقایی، کلیساهای کاتولیک و پروتستان و شهردار دورتموند، توماس وستفال از حزب سوسیال دموکرات نیز در این محل حضور یافتند.

به رغم هوای گرم، تعداد زیادی در مراسم تشییع جنازه در حیاط مسجد حضور یافتند. تابوت حاوی پیکر محمد، نوجوان سنگالی به مسجد آورده شد. او را با پارچه‌ای پوشانده بودند. هنگامی که جسد را از خودرو بیرون می‌آوردند، مردم اطراف با چهره‌های بهت‌زده به تماشا ایستاده بودند.

قتل مهاجر سنگالی در آلمان توسط پلیس
تشییع جنازه مهاجر نوجوان سنگالی کشته شده در آلمان توسط پلیس

سخنرانان خواستار شفاف‌سازی هستند

جمعیت زیادی از مردان در مقابل مسجد دورتموند عزاداری کردند و صدها نفر برای این نوجوان دست به دعا بردند.

چندین سخنران یکی پس از دیگری جلو آمدند و یاد و خاطره این نوجوان که در جریان عملیات پلیس در دورتموند با شلیک پنج گلوله مسلسل کشته شد را گرامی داشتند.

آنها به اتفاق و با ابراز اعتماد به حاکمیت قانون، خواستار شفاف‌سازی کامل این رویداد شدند.

مِرکِز کونسی، سخنگوی شورای جامعه مسلمانان دورتموند تأکید کرد که “حقایق باید روشن شود”. او به صراحت گفت: «ما هر گونه اتهام به خود را رد می‌کنیم، آنچه اکنون مهم است انسجام در شهر است. این واقعیت که امروز همه در کنار هم ایستاده‌ایم به وضوح این را نشان می‌دهد.»

توماس وستفال، شهردار دورتموند نیز هشدار داد که نباید دیگران را در موردی که هنوز دقیقاً نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده محکوم کرد.

تظاهرات در میدان صلح

پس از آن شرکت‌کنندگان در مراسم بزرگداشت در یک راهپیمایی اعتراضی در مرکز شهر دورتموند شرکت کردند. آنها به تظاهرکنندگان دیگر، عمدتاً از طیف چپ، برای تظاهرات درمیدان “فریدنس‌پلاتس” پیوستند. پلیس شمار تظاهرکنندگان را ۳۰۰ نفر اعلام کرد. آنها خواهان روشنگری و عدالت بودند. بسیاری پرچم‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود “با هم ما قوی هستیم”، برخی دیگر عکس‌های نوجوان کشته‌شده را در دست داشتند.

 

مقایسه با جرج فلوید

علاوه بر خیل عزاداران، چهره‌های خشمگین نیز دیده می‌شد. بارها و بارها فریاد “عدالت برای محمد” یا “چه کسی شلیک کرد؟ – پلیس!” شنیده می‌شد.

تظاهرکنندگان این رویداد را با برخوردهای موردی پلیس آمریکا با سیاهپوستانی مانند جورج فلوید مقایسه می‌کردند که توسط پلیس کشته شده‌اند. پرسیده شد که آیا ۱۱ مأمور پلیس نمی‌توانستند یک نوجوان را به شکل دیگری مهار کنند؟ حوالی ساعت ۶ بعد از ظهر تظاهرات به طور مسالمت‌آمیز به پایان رسید. تظاهرات روز جمعه سومین مورد پس از تیراندازی مرگبار توسط اسلحه پلیس در روز دوشنبه بود.

این نوجوان سنگالی بعدازظهر دوشنبه ۸ اوت در جریان عملیات پلیس مورد اصابت پنج گلوله قرار گرفت. پلیس را به این دلیل خبر کرده بودند که این نوجوان در حال جولان دادن با چاقو بوده است. هنوز مشخص نیست که او آیا قصد خودکشی داشته یا برای آسیب رساندن به دیگران با چاقو تهدید می‌کرده است.

به گفته پلیس، او سپس مورد حمله قرار گرفت و تیراندازی شد. با وجود انجام عمل جراحی، این نوجوان ۱۶ ساله بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

روند دقیق رویدادها هنوز مشخص نیست. به گزارش شهر دورتموند، این جوان اهل سنگال در ماه آوریل به عنوان پناهجو بدون همراه به آلمان آمده و از اوایل ماه اوت تنها در دورتموند زندگی می‌کرده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1329
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x