پنج‌شنبه 13 ثور 1403 برابر با Thursday, 2 May , 2024
جستجو
Close this search box.
نرخ اشتغال مهاجران در آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ نرخ اشتغال مهاجران در آلمان رو به افزایش است. بیشتر از 50 درصد از مهاجرانی که از سال ۲۰۱۵ میلادی تا کنون به آلمان مهاجرت کرده اند، مشغول به کار در این کشورند. اکثر این پناهجویان اقلا پنج روز در هفته را مشغول به کارند.

بر اساس تحقیقی که اداره تحقیقات بازار کار در آلمان منتشر کرده است، تعداد زیادی از مهاجرانی که در هشت سال اخیر وارد این کشور شده اند موفق به پیدا کردن کار شده و مشغول به کارند. در قسمتی از این تحقیق آمده که از بین همه این مهاجران بیشتر از نیمی از ایشان مشغول به کارند.

این گزارش که روز پنجشنبه در شهر نورنبرگ آلمان منتشر شد، می افزاید که رقم کنونی نسبت به آماری که در سال ۲۰۲۰ به دست آمده بود، افزایش ده درصدی را نشان می‌دهد. رقم بیشتر این افراد به گونه تمام وقت یعنی حداقل پنج روز در هفته کار می‌کنند.

حقوق ماهوار ناخالص آنان به گونه اوسط از ۱۶۶۰ یورو در دو سال اول پس از ورود، به ۲۰۳۷ یورو در سال ششم افزایش یافته است.

این تحقیق همچنان دریافته است که ادغام زنان نسبت به مردان در بازار کار آلمان، به گونه بطی پیش می‌رود. زنان حدود ۲۳ درصد پناهجویان شاغل را تشکیل می‌دهند.

در این گزارش آمده است، شمار فزاینده ای از افرادی که مهاجرت را تجربه کرده اند، در شغل‌هایی کار می کنند که با سطح تحصیلاتشان مطابقت دارد: یک سوم حصه آنان از زمان ورود به آلمان در مکاتب و دانشگاه‌ها تحصیل کرده اند یا اقدام به آموزش های تکمیلی نموده اند. حدود بیش از ۳۰ درصد آنان در شغل هایی مصروف کار اند که نیاز به مدرک حرفه‌ای یا اکادمیک دارند.

اما با این وجود حدود ۴۱ درصد از مهاجران هنوز هم کارهایی را انجام می‌دهند که پایین تر از سطح اشتغال در کشورهای مبداشان بوده است. دستمزد آن ها در هر ساعت کار به میزان قابل توجهی کمتر از حد اوسط دستمزد عموم شهروندان در آلمان است.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5155
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x