چهارشنبه 19 ثور 1403 برابر با Wednesday, 8 May , 2024
جستجو
Close this search box.
کشف اجساد 8 مهاجر در مرز کانادا و آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از بی بی سی؛ پلیس کانادا از کشف اجساد ۸ مهاجر از دو خانواده رومانیایی تبار و هندی تبار در رودخانه ای که در مرز کانادا و آمریکا قرار دارد خبر داد. این افراد قصد ورود به خاک آمریکا را داشتند.

پلیس کانادا روز پنجشنبه ۶ جسد را یافت به دنبال آن جستجوها ادامه پیدا کرد و روز جمعه ۳۱ مارس نیز در آب‌های رودخانه سنت لورنس در جنوب استان کبک و مرز با آمریکا 2 جسد دیگر را کشف کرد. در حال حاضر جستجوها همچنان برای پیدا کردن مردی به نام کیسی اوکز – ۳۰ ساله – ادامه دارد هر چند پلیس هنوز نمی‌داند که آیا با اجساد پیدا شده مرتبط است یا خیر.

پلیس می‌گوید احتمالا این دو خانواده تلاش می‌کرده‌اند که به طور غیرقانونی وارد خاک آمریکا شوند. منطقه‌ای که پلیس اجساد را در نی‌زارهای کنار رودخانه آنجا پیدا کرد از سرزمین‌های متعلق به بومیان موهاک است.

هویت این اجساد هنوز رسما اعلام نشده است. عصر جمعه سخنگوی پلیس در کنفرانس خبری اعلام کرد اجساد شامل ۶ بزرگسال و دو کودک است که یکی از آنها زیر سه سال دارد و پاسپورت کانادایی هم دارد. کودک دیگری که جسد آن پیدا شده شهروند کاناداست.

اوبراین، رئیس پلیس منطقه اکویساسن موهاک، به خبرنگاران گفت گمان می‌رود اجساد به دو خانواده که یکی رومانیایی‌تبار و دیگری هندی‌تبار هستند، تعلق داشته باشد. خانم اوبراین گفته: «گمان می‌رود همه آنها قصد ورود غیرقانونی به خاک آمریکا را داشته‌اند».

آن طور که شبکه‌های سی‌بی‌سی و سی‌تی‌وی کانادا گزارش کرده‌اند کودک سه ساله‌ای که جسد آن پیدا شده در کنارش پاسپورت کانادایی داشته و عضو خانواده‌ای رومانیایی‌تبار بوده است. این دو شبکه خبری کانادا می‌گویند اجساد پس از آن کشف شد که مرزبانان کانادایی متوجه یک قایق واژگون در آبهای رودخانه شدند.

قایق واژگون شده در آبهای سرزمین آکویساسن موهاک پیدا شد که بخشی از آن در استان کبک و بخشی از آن در استان اونتاریو کانادا است و از جنوب با ایالت نیویورک آمریکا مرز آبی دارد. این منطقه حدود ۱۲۰ کیلومتر با شهر مونترال فاصله دارد.

در چند ماه اخیر اجساد خانواده‌های دیگری هم که قصد عبور غیرقانونی از مرز کانادا و ورود به خاک آمریکا را داشتند در چند استان این کشور پیدا شده است. در ماه ژانویه گذشته، پلیس مرزبانی آمریکا اجساد یک خانواده ۴ نفره در مرز کانادا و آمریکا در جنوب استان مانیتوبا را پیدا کرد که متعلق به یک خانواده هندی بود. یکی از آنها نوزادی تازه متولد شده بود.

در ماه دسامبر هم جسد یک مرد اهل مونترال به نام ریچارد فریتزنل در مرز مونترال با آمریکا پیدا شد و گفته شد این مرد ۴۴ ساله بنا داشته با عبور از مرز به زن و فرزندش بپیوندد.

مرزبانی آمریکا در چند ماه اخیر از افزایش تلاش‌ها برای ورود غیرقانونی به خاک این کشور از مرز کانادا خبر داده است. در ماه ژانویه پلیس مرزبانی آمریکا گزارش کرد که ۳۶۷ نفر را که قصد ورود غیرقانونی از طریق مرز کانادا را داشتند متوقف کرده که این آمار – که تنها در ماه ژانویه ثبت شد – بیشتر از جمع کل همه موارد مشابه طی ۱۲ سال گذشته بوده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4008
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x