جمعه 31 حمل 1403 برابر با Thursday, 18 April , 2024
جستجو
Close this search box.
کدام کشورها برای ویزای کاری راحت تر هستند

برای شهروندان کشورهایی که در اروپا نیستند و خواهان مهاجرت کاری هستند ، اروپا همیشه به خاطر قوانین مهاجرتی دشوارش مکانی بوده که رسیدن به آن بسیار سخت است.

بعضی از کشورهای اروپایی مانند کشورهای کوچکی از جمله لیختن اشتاین و واتیکان ، دشوار ترین قوانین مهاجرتی در دنیا را دارند.

اما در سال های گذشته برخی از کشورهای اروپایی بمنظور حل مشکل کمبود نیروی کاری، قوانین مهاجرتی خود را برای به کار گرفتن نیروی کار ماهر از خارج از کشورشان آسان تر کرده اند.

لیستی از کشورهایی که گرفتن ویزای کاری در آنها آسان تر است را در زیر با هم می بینیم.

آلمان

کشور آلمان به تازگی برنامه ای جدید بمنظور جذب نیروی کار مهاجر متخصص تنظیم کرده است. این برنامه «کارت فرصت» نام گذاری شده است .که در آن با امتیاز بندی افرادی که در آلمان در پی کار می گردند اجازه داده شده است تا قبل از پیدا کردن کار یا گذراندن دوره کارآموزی به این کشور بروند و برنامه کاریابی شان را در داخل خاک آلمان ادامه دهند.

متقاضیان باید کمتر از 35 سال سن داشته باشند و همچنین مهارت های زبانی کافی برای زندگی در این کشور و دستکم 3 سال تجربه حرفه ای را نیز در رزومه خود داشته باشند.

آنان همچنین باید به لحاظ مالی ثابت کنند که می توانند قبل از یافتن شغل هزینه های زندگی را برای مدت زمانی که در آلمان هستند ، پرداخت کنند.

دانمارک

دانمارک نیاز شدیدی به کارگران صنعتی در رشته های مختلف دارد و در پی رفع نیاز خود با افراد ماهر از دیگر کشورها بر آمده است.

لیستی از مهارتهای مورد نیاز در دانمارک برای کسانی که دارای تحصیلات عالی و متخصصان صنایع هستند، اعلام شده است که در سایت آژانس بین المللی استخدام و ادغام دانمارک موجود می باشد. این فهرست اول ژوئیه منتشر شد و تا 31 دسامبر سال جاری اعتبار دارد.

کارگران ماهر از رشته هایی مانند علوم و مهندسی گرفته تا متخصصان حقوقی و بهداشتی ، از معلمان و متخصصان فناوری اطلاعات تا برق ، آهنگران و جوشکارها مورد نیاز هستند.

اگر در یکی از صنایع موجود در لیست به شما پیشنهاد شغل داده شود ، می توانید برای اقامت دانمارک و اجازه کار در این کشور درخواست دهید. اگر قراردادی کوتاهتر از چهار سال داشته باشید ، اجازه اقامت شما معادل زمان قراردادتان خواهد بود. اگر نیز قرار داد کاری تان طولانی تر باشد یک کارت اقامت چهار ساله به شما داده خواهد شد.

اگر برای شغلی در خارج از این فهرست قرار داد داشته باشید ، یک اجازه اقامت یک ماهه قبل از شروع کار به شما داده می شود تا بتوانید در کشور مستقر شوید ، مشروط بر اینکه ثابت کنید می توانید در این دوره زندگی از پس هزینه های آن بربیایید.

طبق آمار وزارت کار دانمارک ، در حال حاضر 71 هزارز و 400 فرصت شغل خالی در بخش خصوصی در این کشور وجود دارد که بیشترین تعداد این فرصت های شغلی در کپنهاگ پایتخت این کشور است.

ایرلند

گرفتن ویزای کاری در کشور ایرلند کار تقریبا راحتی است زیرا این کشور در پی یافتن کارگران مهاجر برای تامین نیاز نیروی کار در بخش های مختلف است. آلمان کارت های اقامتی از جمله کوتاه مدت یا بلند مدت را به افراد واجد شرایط ارائه می دهد ،البته قبل از اینکه بتوانید درخواست دهید، باید قبل از آن شغلی پیدا کنید.

این کشور دارای دو ویزای کار اصلی است : مجوز استخدام کارگران بسیار ماهر و مجوز استخدام عمومی. اولی مشاغلی را پوشش می دهد که برای رشد اقتصاد ایرلند حیاتی تلقی می شوند ، در حالی که دومی تمامی انواع مشاغل را پوشش می دهد . پس از دریافت این مجوز ها ، درخواست اقامت دائم در کشور برای افراد نسبتا آسان است.

ایرلند همچنین به شهروندان آرژانتین ، استرالیا ، کانادا ، شیلی ، هنگ کنگ ، ژاپن ، نیوزلند ، کره جنوبی ، تایوان و ایالات متحده در سنین 18 تا 30 یا 35 سال ویزای تعطیلات کاری ارائه می دهد. طبق این ویزا ، کارگران مهاجر می توانند تا 12 ماه در این کشور بمانند ، به استثنای کانادایی ها که می توانند تا 24 ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

پرتغال

کشور پرتغال اخیرا برای کارگرانی که می خواهند به مدت یک فصل در این کشور اقامت داشته باشند ، ویزای کوتاه مدتی را برنامه ریزی کرده . بر اساس این ویزای کار ، افراد مجوز اقامت و کار کردن در این کشور به مدت حداکثر 9 ماه را دارا می شوند. همچنین افراد می توانند در بیشتر از یک شرکت کار کنند.

هر ویزای کاری طولانی مدت دیگری به حرفه شما بستگی دارد. مشخص است که درخواست ها چندین ماه قبل از نهایی شدن طول می کشند ، اما پس از دریافت آن اجازه دارید یک تا دو سال در پرتغال بمانید.

کسانی که به مدت پنج سال در پرتغال زندگی کرده اند می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند و پس از آن دیگر نیازی به درخواست ویزای کار ندارند.

فنلاند

کشور فنلاند اخیرا یک دوره اضطراری 14 روزه را برای ورود کارگران بسیار متخصص و همچنین خانواده های آن ها به کشور تنظیم  کرده است.

کسانی می توانند از مزایای این پروسه بهره مند شوند که توسط دولت فنلاند به عنوان متخصص و کارآفرین تازه کار به رسمیت شناخته شده باشند. پس از 90 روز اقامت در این کشور ، کارگران کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا باید برای اجازه اقامت اقدام کنند.

سایر کشورهای اتحادیه اروپا ، از جمله اسپانیا و ایتالیا ، اخیرا اعلام کرده اند که در حال کار بر روی باز کردن فرصت های بیشتر برای کارگران غیر اتحادیه اروپا هستند و به زودی لیستی از فرصت های شغلی خالی را که برای پر کردنشان به کارگران مهاجر نیاز دارند ، منتشر خواهند کرد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1973
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x