چهارشنبه 5 ثور 1403 برابر با Wednesday, 24 April , 2024
جستجو
Close this search box.
صدور کارت هوشمند یکسان اتباع

گفتگوی رئیس سازمان بین المللی مهاجرت با مدیر کل اتباع خارجی ایران بر سر مسائل مهاجرین

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از رنا، پایگاه اطلاع رسانی اداره اتباع خارجی وزارت کشور ایران از ملاقات لالینی ویراسامی رئیس سازمان بین المللی مهاجرت با مدیر کل اتباع خارجی کشور ایران خبر داد. صادق رضا دوست در این نشست با خانم ویراسامی در مورد مشکلات و مسائل مهاجران و اسکان دوباره آنها گفتگو کردند.

در این جلسه خانم ویراسامی به خاطر میزبانی مهاجران افغانستانی از دولت ایران تشکر کرد . وی به خدماتی که سازمان بین المللی مهاجرت در ایران داشته اشاره کرده و در مورد طرح هایی که در سال 2023 لازم به اجراست گفتگو نمود. ویراسامی آمادگی سازمان بین المللی مهاجرت برای ارائه خدمات در بخش های بهداشت و درمان و آموزش را اعلام نمود.

ایشان در ادامه افزود؛ به عنوان رئیس جدید سازمان بین المللی مهاجرت از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران به منظور حمایت همه جانبه اتباع و مهاجرین و برنامه اسکان مجدد آنها در سایر کشورها و پیشبرد کارها، باید تشکر ویژه ای نمود و البته در بعضی از فعالیت های کاری به نسبت برنامه های کلی سازمان بین المللی مهاجرت در همه کشور ها عقب هستیم که با کار و تلاش مضاعف و همکاری سایر سازمان ها و حمایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به اهداف مورد نظر درحوزه ایران دست پیدا خواهیم کرد.

از دیگر برنامه های مهم سازمان بین المللی مهاجرت ، مدیریت مهاجرت می باشد که با ارائه راهکارهای مناسب و جدید جهت آشنایی اتباع و مهاجرین برای اشتغال و کار و توانمند سازی مهاجرین در بازه زمانی مناسب برای بازگشت به افغانستان و مهاجرت یا اسکان مجدد در دیگر کشور ها بتوانند مهارت های لازم جهت ورود به بازار کار را داشته باشند و همچنین در آینده کمک به جمعیت آسیب پذیر کودکان و معلولان در برنامه ها ارائه خواهد نمود.

رضادوست مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی ایران ضمن تبریک انتصاب خانم لالینی به ریاست جدید سازمان بین المللی مهاجرت در ایران افزود؛ با توجه به تحولات سال ۱۴۰۰ کشور افغانستان و ورود بیش از حد اتباع و مهاجرین افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران و عدم رعایت مسائل بهداشتی و شرایط نامساعد آنها و همچنین مشکلات حوزه آموزشی فرزندان لازم التعلیم، تامین زیر ساخت های لازم و توسعه و تجهیز مهمانشهر های استان های مرزی در کشور، نیازمند حمایت و مساعدت سایر سازمان های بین المللی و کشور های حامی آوارگان و بی جاشدگان می باشد، انتظار جمهوری اسلامی از سازمان بین المللی مهاجرت این است؛ که کمبود مکان های آموزشی، نیروی انسانی(معلم) در این حوزه ها که با توجه به معضلات و مشکلات پیش آمده منابع و امکانات لازم جهت حل این بحران را فراهم نماید و کمک ها و مساعدت های سایر نهاد ها و کشور ها را به توسعه و منابع زیر ساختی حوزه آموزش و بهداشت که امری مهم و زمان بر می باشد را در اولویت قرار دهند.

رئیس سازمان بین المللی مهاجرت ؛ با توجه به حضور بیش از ۱۳سال و تجربه اینجانب در این سازمان در کشورهای حامی پناهندگان رتبه سیزدهم جایگاه مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران نمی باشد و شرایط و رتبه بندی ایران باید تغییر پیدا کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، در خصوص ارائه کمک های مالی به صورت نقدی و در بازه زمانی مشخص، را مورد انتقاد قرار داد و افزود این گونه کمک و حمایت به صورت کوتاه مدت می تواند جوابگو باشد ولی در بلند مدت اثر بخشی قابل قبولی نخواهد داشت، به همین دلیل، خواستار حل این مسائل شد و گفت باید مشکلات را به صورت ریشه ای حل و فصل نمود تا اثر بخشی خود را در زندگی افراد و همچنین سازمان رویت نمود و این مستلزم ایجاد شرایطی مانند ساخت کارگاه، آموزشگاه و دادن آموزش های لازم جهت یادگیری و توانمند سازی مهاجرین در بلند مدت و داشتن درآمد و استقلال شغلی افراد دانست.

رضادوست در پایان نشست ضمن تشکر از همکاری های سازمان بین المللی مهاجرت با اداره کل امور اتباع و مهاجرین ایران و دیگر کشور ها و نهادهای بین المللی از گذشته تاکنون و نیز ابراز امیدواری نمودند که کمک های مراجع و سازمان های بین المللی و حامی پناهندگان و مهاجرین کشور ها در سایه جنگ بین کشور اوکراین و روسیه قرار نگیرد و حمایت ها مثل گذشته تداوم داشته باشد و مهاجرین کشور افغانستانی که در ایران هستند و نیازمند کمک می باشند را فراموش نکنند.

در ادامه نیز خواستار سرعت گرفتن کارها در خصوص اسکان مجدد در دیگر کشورها شدند و افزودند جلسات بیشتری جهت حمایت و شناسایی مهاجرین آسیب پذیر برگزار گردد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3384
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x