شنبه 8 ثور 1403 برابر با Saturday, 27 April , 2024
جستجو
Close this search box.
کارت آبی برای مهاجرت کاری به آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ اداره آمار آلمان اعلام کرد: مرسوم ترین مجوز اقامت در بخش مهاجرت کاری موقت در آلمان، مربوط به مجوز کارت آبی اتحادیه اروپا است. نخبگان دانشگاهی غیراروپایی با داشتن این کارت قادر خواهند بود به کشورهای اتحادیه وارد شوند.

به گفته اداره فدرال آلمان برای مهاجرت و پناهندگان (بامف)، کارت اقامت آبی ویژه شهروندان کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا است که از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و این کارت، امتیازهایی با خود نیز دارد.

دریافت اجازه اقامت نامحدود «Niederlassungserlaubnis» و تسهیل پروسه الحاق اعضای خانواده برای افرادی که « Blue Card» دریافت کرده اند، از جمله این امتیازها است.

البته برای دریافت این کارت باید چندین شرط برآورده شود. مهاجران باید یک مدرک آلمانی یا یک مدرک خارجی به رسمیت شناخته شده و یا مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه داشته باشند که با یک مدرک آلمانی قابل مقایسه باشد.

افزون بر این، آن ها باید یک پیشنهاد کاری مشخص داشته باشند با دست کم ۵۸ هزار و ۴۰۰ یورو درآمد ناخالص در سال. آن دسته از شغل ها در آلمان که شدیداً به پرسنل نیاز دارند، از این قاعده مستثنی هستند.

به طور مثال برای داکتران، مهندسان و یا ریاضی دانان، حداقل معاش سالانه ۴۵ هزار و ۵۵۲ یورو تعیین شده است.

«Blue Card» اصولاً به حداکثر چهارسال محدود شده است، اما به گفته بامف، امکان تمدید آن وجود دارد.

به گزارش اداره فدرال آمار، در اواخر سال ۲۰۲۲، ۸۹ هزار تن در آلمان «Blue Card» داشتند که شمار آن ها در مقایسه با یک سال قبل از آن تقریبا ۲۰ هزار تن افزایش یافته بود.

بیشتر اشخاصی که « Blue Card» دریافت کردند از هندوستان (با ۲۶ هزار تن) بودند. در جایگاه های بعدی شهروندان ترکیه (با ۵۹۰۰ تن) و شهروندان روسیه (۵۵۰۰ تن) قرار گرفتند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5104
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x