دوشنبه 10 ثور 1403 برابر با Monday, 29 April , 2024
جستجو
Close this search box.
انتقال افغان های در معرض خطر به آلمان متوقف شد

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ بر اساس اعلام وزارت خارجه آلمان روند تخلیه افغان های در معرض خطر در چهارچوب طرح پذیرش آلمان، به طور کامل متوقف شده است. این وزارت در نظر دارد بررسی های جدیدی در رابطه با شرایط امنیت افغانستان انجام دهد.

یک مقام این وزارت خانه در برلین در روز 5 آپریل گفت: هم اکنون هیچکس نمی‌تواند که در طرح پذیرش افراد در معرض خطر از افغانستان، به آلمان منتقل شود. این مقام افزود: ابتدا باید در رابطه با شرایط امنیتی افغانستان، بررسی های بیشتری انجام شود.

بر اساس معلومات این مقام وزارت خارجه، پس از تصمیم تازه حکومت فدرال آلمان تا حال فردی از طریق برنامه پذیرش، به جمهوری فدرال آلمان آورده نشده است. به گفته سخنگوی این وزارتخانه، در چند هفته گذشته نشانه های “انفرادی” مبنی بر تلاش برای سوء استفاده احتمالی از این برنامه وجود داشته است.

با توجه به معلومات وزارت خارجه آلمان، گفته می‌شود که در برخی موارد، افراد مورد نظر برای انتقال به آلمان، به یک کشور سوم امن رفته بودند و واجد شرایط برنامه پذیرش دانسته نمی شده اند.

برنامه پذیرش فدرال آلمان، افرادی را واجد شرایط می‌داند که در افغانستان حضور داشته و با تهدید طالبان مواجه باشند. وزارت خارجه آلمان، بخشی از چالش دیگر را ساختار خانوادگی عنوان کرده است. به گونه مثال یک فرد، خواهرزاده اش را به عنوان دختر خود در فهرست گنجانیده است.

برنامه پذیرش شهروندان آسیب پذیر افغان، از سوی نانسی فیزر وزیر امور داخله و انالینا بئربوک، وزیر امور خارجه آلمان، در ماه اکتوبر سال گذشته معرفی شد. قرار شد که در پرتو این برنامه، در هر ماه یک هزار شهروند آسیب پذیر افغان وارد آلمان شوند.

به گونه مشخص، این برنامه افرادی را تحت محافظت قرار می‌داد که در افغانستان به دلیل کار در بخش حقوق بشر، قوه قضائیه، سیاست یا رسانه با تهدید مواجه باشند. افزون بر این، افرادی که به دلیل گرایش‌های جنسی، جنسیت و عقاید دینی با خطر مواجه باشند، می‌توانند که در برنامه پذیرش سهم بگیرند. در نظر بود که این برنامه محافظتی تا سال ۲۰۲۵ ادامه یابد.

در کنار برنامه پذیرش فدرال آلمان، پرونده کارمندان محلی که در زمان حضور آلمان در چوکات نیروهای بین المللی در افغانستان کار کرده بودند نیز مورد ارزیابی نهادهای مسئول در آلمان قرار می‌گیرد. به بیان دیگر، افرادی که پیش از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان با ارتش آلمان، وزارت خارجه آلمان و سازمان های توسعوی آلمانی در افغانستان همکاری کرده بودند، واجد شرایط برای دریافت ویزای آلمان دانسته می‌شوند.

افزون بر این، یک برنامه خاص دیگر برای پذیرش افرادی که تهدید برای شان بسیار شدید می‌باشد، هم در آلمان وجود داشته است. بر بنیاد معلومات حکومت فدرال آلمان، از آغاز برنامه بشردوستانه آلمان تا حال حدود ۳۰ هزار نفر از افغانستان به آلمان انتقال یافته اند. در کل، حدود ۴۴ هزار نفر در افغانستان، تعهد پذیرش در آلمان را به دست آورده اند.

وزارت خارجه آلمان به یک مورد اشاره می‌کند که گویا یک “فرد خطرناک” سعی کرده است تا خود را [از طریق برنامه پذیرش] به آلمان برساند. اما این فرد در جریان ارزیابی‌ها، مشخص شده و نتوانسته است وارد آلمان شود.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4113
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x