شنبه 8 ثور 1403 برابر با Saturday, 27 April , 2024
جستجو
Close this search box.
سید سکندر حسینی بامداد

در محفل شعر در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران شاعر توانای افغانستانی سید سکندر حسینی بامداد به شعرخوانی پرداخته و مورد تحسین فراوان قرار گرفت.
سید سکندر حسینی، شاعر جوان افغانستانی در خصوص واکنش آیت‌الله خامنه‌ای به ابیاتی که به خوانش گرفته است گفت: «آقا بی نهایت از شعر من استقبال کردند و هر بیتی را که می خواندم تشویق کردند و آفرین گفتند».

وی افزود: پس از اتمام شعرخوانی من آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند «با شعر شما احساس می شود که یک حرکت قدرتمند در ادبیات افغانستان اتفاق می افتد».

شایان ذکر است که این شب شعر، به صورت سالانه در شب پانزدهم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و در آن شاعران مختلف زبان فارسی اعم از شاعران برجسته ایرانی و بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند.

در محفل شب گذشته نیز حدود 20 شاعر به قرائت شعر پرداختند که در این میان علاوه بر افغانستان، شاعرانی از کشورهای هند، پاکستان و تاجیکستان هم حضور داشتند.

علاوه بر «سید سکندر حسینی»، استاد «سید فضل‌الله قدسی» و نیز خانم «تکتم حسینی» دو تن از شاعران مطرح افغانستان هم در این محفل حضور داشتند، اما تنها آقای حسینی شعر خود را قرائت کرده است.

غایب بزرگ این محفل، استاد «محمد کاظم کاظمی» بود که حتی آیت‌آلله خامنه‌ای هم غیبت ایشان را احساس کرده و از «سید سکندر حسینی» سراغ آقای کاظمی و علت عدم حضور ایشان را گرفت. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، همواره شعر و ادبیات افغانستان را مورد تحسین قرار داده و نگاه خاصی به این مقوله دارند. شاعران افغانستانی هم هر ساله حضور درخشانی در این شب شعر داشته‌اند.

متن شعر قرائت شده توسط «سید سکندر حسینی»

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=902
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x