پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
اختصاص دو کشتی برای اسکان مهاجرین در انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ دو کشتی بلا استفاده دیگر به منظور اسکان مهاجران در انگلیس در نظر گرفته شده است. این کشور در ماه می نیز خبر از ساکن نمودن 500 تن پناهجو در یک کشتی داد. قرار است در این دو کشتی تعداد 1000 مهاجر جای داده شوند.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه در شهر بندری دوور اعلام کرد که حکومت حدود یک هزار پناهجوی دیگر را در دو سرپناه شناور اضافی اسکان خواهد داد.

نخست وزیر بریتانیا همچنین از ایجاد دو مرکز دیگر پذیرایی از پناهجویان در خشکه نیز خبر داد. این دو مرکز که مجموعأ ظرفیت ۳۰۰۰ پناهجو را خواهند داشت تا خزان امسال فعال خواهند شد.

این در حالیست که لندن در ماه می گذشته اعلام کرده بود که حدود ۵۰۰ پناهجو در اولین سرپناه شناور در این کشور اسکان داده خواهند شد. قرار است این سرپناه شناور تا دو هفته دیگر فعال گردد.

حکومت بریتانیا مبارزه علیه مهاجرت غیرقانونی به این کشور را تشدید و تعهد کرده که هزینه پذیرایی از مهاجران در هوتل‌ها را به کاهش خواهد داد. این هزینه سالانه به حدود ۲،۶ میلیون یورو می‌رسد. به گفته مقام‌ها، پناهجویان در مراکز نظامی متروک یا سرپناه‌های شناور اسکان داده خواهند شد.

«ورود مهاجران غیرقانونی از طریق کانال مانش کاهش یافته»

نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه گفت: «برنامه ما[مبارزه علیه مهاجرت غیرقانونی] در حال عملی شدن است.» او گفت که طی پنج ماه بعد از آغاز اعلام برنامه در دسمبر گذشته، ورود مهاجران غیرقانونی از طریق کانال مانش در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.» او گفت که ورود مهاجران غیرقانونی در در سایر کشورهای اروپایی ۳۰ درصد افزایش یافته است.

نخست وزیر بریتانیا همچنین اعلام کرد که در صورت ممکن، از پناهجویان ساکن هوتل‌ها تقاضا خواهد شد تا پناهجویان دیگر را در اتاق‌های شان جا بدهند. او گفت با این اقدام حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ سرپناه اضافی برای پناهجویان ایجاد خواهد شد.

ریشی سوناک به پناهجویان: اتاق‌های تان را با پناهجویان دیگر تقسیم کنید

او خطاب به پناهجویان ساکن هوتل‌ها که مخالف پذیرایی از پناهجویان دیگر هستند گفت: «به شما می‌گویم که این درست نیست. اگر شما به گونه غیرقانونی آمده‌اید تا برای فرار از مرگ، شکنجه و سرکوب در اینجا پناهگاه بیابید، باید اتاق هوتل تان در مرکز لندن را که توسط مالیه دهندگان بریتانیایی تمویل می‌شود [با دیگران] تقسیم کنید.»

حکومت محافظه کار بریتانیا در نظر دارد بیش از ۵۰ هزار پناهجوی ساکن در هوتل‌ها را در سرپناه‌های بدیل اسکان دهد. از این رقم قرار است حدود ۹ هزار پناهجوی افغان تا پایان امسال هوتل‌ها را ترک کنند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4655
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x