شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024
جستجو
Close this search box.
افزایش مهاجرت به ترکیه در سال 2021

یونان در سال میلادی گذشته ، 256 هزار پناهنده را به عقب رانده است

به گزارش خبرگزاری مهاجر ، ماموران مرزی کشور یونان اظهار دارند که : در سال گذشته میلادی ، موفق شده اند از ورود 256 هزار پناهنده که قصد داشتند از ترکیه وارد قلمرو اتحادیه اروپا شوند ، جلوگیری کنند.

گارد ساحلی کشور یونان نیز در رابطه با موفقیت بخش خود در جلوگیری از قاچاق انسان می گوید: موفق شده اند تعداد 1300 تن را به اتهام برنامه ریزی و قاچاق مهاجران غیر قانونی دستگیر کرده اند.

بسیاری از سازمان های حامی حقوق بشر، یونان را در عقب راندن اجباری مهاجران که به اصطلاح آن را پوشبک می گویند ، مقصر می دانند. این سازمان ها می گویند : یونان کسانی که با امید بسیار برای ساختن آینده ای بهتر خود را به اتحادیه اروپا می رسانند، به طور غیر قانونی به ترکیه دیپورت می کند.

از جانب دیگر، یونان کشور همسایه اش ترکیه را به “فشار به جلو” متهم می کند. مقام های یونانی می گویند که ترکیه به پناهجویان گزینه های مختلف را می دهند: پناهجویان می توانند که به سوریه برگردند، به کشور دیگری یا به گونه غیرقانونی به سوی یونان بروند.

بر بنیاد آمار رسمی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۸ هزارو ۸۰۰ نفر توانسته اند که بدون مدرک قانونی وارد یونان شوند. این رقم نسبت به ۱۲ ماه سال ۲۰۲۱ دو برابر افزایش را نشان می دهد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3088
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x