پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Wednesday, 24 April , 2024
جستجو
Close this search box.
دیپورت مهاجرین از آلمان

اتحادیه اروپا در پی راه های جدید برای افزایش دیپورت پناهجویان

به گزارش خبرگزاری مهاجر ، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد: باید تعداد بیشتری از پناهجویانی که به صورت غیر قانونی در اروپا ساکن اند ، به کشور  هایشان بازگردانده شوند.

کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا روز سه شنبه ۲۴ ژانویه در بروکسل اظهار داشت : افرادی که نتوانسته اند پذیرش کشورهای اتحادیه اروپا را بگیرند ، باید به کشورهایشان دیپورت شوند.

یوهانسون و ماری یوریچ ، مامور مسئول اتحادیه اروپا ، به منظور بالا بردن میزان دیپورت پناهجویان از این اتحادیه ، یک راه حل را ارائه داده اند. اتحادیه اروپا از سال ها پیش تا کنون سعی بر آن داشته تا نرخ دیپورت پناهجویانی که اقامت قانونی ندارند را بالا ببرد.

در این راستا کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه اپریل سال گذشته یک استراتیژی را معرفی کرد که تمرکز ویژه آن به خصوص بر روی مهاجرانی است که داوطلبانه به کشورهای مبداشان بازمی‌گردند.

به گفته کمیسیون، تنها ۲۱ درصد از مهاجرانی که به طور غیرقانونی وارد اتحادیه اروپا می‌شوند، به کشورهای مبدا خود بازمی گردند، در صورتی که تصمیم منفی در مورد درخواست پناهندگی خود توسط یک کشور عضو دریافت کنند.

افزون براین اتحادیه اروپا می‌خواهد با سیاست ویزا بر کشورهایی فشار بیاورد که حاضر به پس گرفتن پناهجویان رد شده نیستند.

اما شمار پناهجویانی که به کشورهای شان بازگردانده می‌شوند در سال های اخیر کاهش یافته است. طبق اطلاعات کمیسیون اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۹ درصد از اشخاصی که باید کشورهای اتحادیه اروپا را ترک می‌کردند، واقعا اخراج شدند. در سال ۲۰۲۱ شمار آنها به ۲۱ درصد کاهش یافت.

کمیسیون اروپا نگران است که در سال ۲۰۲۲ حدود ۹۲۴ هزار درخواست برای پناهندگی ثبت شده است که نسبت به سال ۲۰۲۱، ٥٠ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل در سال ۲۰۱۸ از ۷۰ درصد اخراج مهاجران سخن گفته بود.

یوهانسون و یوریچ نمی‌خواستند در روز سه شنبه هدف جدیدی را اعلام کنند. آنها گفتند که این کار فقط با هماهنگی با کشورهای اتحادیه اروپا ممکن است. یوهانسون گفت: «به همین دلیل بسیار مهم است که با هم کار کنیم. کشورهای عضو نمی‌توانند به تنهایی مسئله را حل کنند، اما کمیسیون اروپا نیز نمی‌تواند آن را به تنهایی حل کند.»

این نهاد اتحادیه اروپا برای افزایش اخراج پناهجویان غیرقانونی بیشتر بر روی همکاری نزدیک تر با کشورهای عضو و نهادهای اتحادیه اروپا مانند فرانتکس تمرکز دارد.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3256
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x