سه‌شنبه 28 حمل 1403 برابر با Tuesday, 16 April , 2024
جستجو
Close this search box.
بریتانیا به پناهجویان وارد شده از کانال مانش اجازه ماندن نمی دهد

به مهاجران برای حکم انتقال به رواندا ، حق تجدید نظر داده شد

تصمیم دولت بریتانیا مبنی بر انتقال پناهجویان از انگلیس به کشور رواندا ، واکنش های شدید بسیاری را در برداشته است. اما مقامات این کشور به طور جد از این سیاست دفاع می کنند.

اکنون بعد از هفته ها از اتخاذ این تصمیم ، مقامات اعلام کردند پناهندگانی که در خطر اخراج از انگلیس به رواندا قرار دارند، حق دارند به دادگاه درخواست تجدید نظر دهند و به حکم اعتراض کنند. با این حال، سویلا براورمن، وزیر کشور انگلیس می گوید که در عملی کردن سیاست انتقال به رواندا جدی است.

ماه پیش دادگاه عالی انگلیس ، طرح انتقال پناهندگان به کشور رواندا را قانونی اعلام کرد. اما اکنون مقامات انگلیس اعلام کردند: پناهندگانی که برایشان حکم خروج فوری صادر شده است، در صورت درخواست تجدید نظر به دادگاه ، خروج آنها به تعویق خواهد افتاد.

دادگاه عالی بریتانیا روز دوشنبه حکم تجدید نظر به پرونده اخراج مهاجران به روندا را صادر کرد. در جریان جلسه دادگاه عالی، قاضی لویس و قاضی سویفت گفتند که ١١ مهاجر می‌توانند به دادگاه استیناف درخواست کنند تا پرونده فرستادن آنها به روندا را بررسی کند.

تا هنوز تاریخ مشخصی برای ارسال پرونده های آنها به دادگاه استیناف تعیین نشده است. وزارت داخله کشور به دستور دادگاه حقوق بشر اروپا، پروازها را تا زمانی که قضات بریتانیایی در نهایت رای ندهند، توقف داده بود.

بر اساس این طرح بحث برانگیز، مهاجرانی که از یک کشور امن مانند فرانسه توسط قایق به بریتانیا می رسند، به رواندا فرستاده می‌شوند. به گفته مقامات امور پناهندگی آنها نیز در رواندا انجام می‌یابد.

بر اساس گزارش ها، این طرح تاکنون ١۴۰ میلیون پوند برای دولت بریتانیا هزینه داشته است اما هیچ مهاجری به رواندا فرستاده نشده است.

دادگاه گفت که مهاجران می‌توانند استدلال کنند که فرستادن آنها به رواندا به دلیل عدم حمایت از آنها در این سیستم ناعادلانه است.

این در حالی است که دادگاه عالی در دسامبر سال گذشته حکم داده بود که فرستادن مهاجران به رواندا قانونی است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3171
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x