جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
انتقال مهاجران افغان از پاکستان

ادامه انتقال مهاجران افغان از پاکستان به کانادا

صدها مهاجر دیگر افغان از پاکستان به کانادا انتقال داده شدند. اداره مهاجرت ، پناهندگی و شهروندی کانادا از ادامه روند تخلیه افغان ها به آن کشور خبر داده و گفته است که در تازه ترین مورد ، یک گروه 324 نفری که از چندین ماه به این سو در پاکستان به سر می بردند را به آن کشور انتقال داده است.

این اداره روز جمعه 27 آگوست گفت که این شهروندان افغانستان در یک پرواز اختصاصی وارد آن کشور شده اند. اداره مهاجرت ، پناهندگی و شهروندی کانادا افزوده که در میان این مهاجرین افغان ، کسانی هستند که در سال های اخیر با نیروهای کانادایی و نهادهای مربوط به آن کشور در افغانستان کار کرده اند.

به گفته ی این اداره از آغاز روند تخلیه شهروندان افغانستان تا کنون 17 هزار و 655 نفر به کانادا منتقل شده اند. دولت کانادا اضافه کرده که به تلاش هایش برای انتقال هزاران شهروند دیگر افغانستان ادامه می دهد.

کانادا تعهد کرده است که برای حداقل 40 هزار شهروند افغانستان زمینه اسکان را در آن کشور فراهم خواهد کرد. براساس این تصمیم دولت کانادا ، قرار است پنج هزار نفر به شمول ترجمانان و خانواده های آنان از طریق برنامه ویژه مهاجرت و بیش از 18 هزار افغان دیگر که در معرض خطر قرار دارند از طریق برنامه بشردوستانه به آن کشور منتقل شوند.

به گفته این اداره ، آنان چندین برنامه را ایجاد کرده اند تابتوانند گروه های آسیب پذیر و افرادی که در سال های گذشته با آنان در افغانستان کار کرده اند را به کانادا انتقال دهند.

اداره مهاجرت کانادا بار دیگر تاکید کرده است که این کشور در حال بررسی گزینه ها و راه های بهتر برای انتقال افغان ها به آن کشور است. پیش از این وزارت مهاجرت کانادا گفته بود که چندین نهاد در کانادا موظف شدند تا فرصت های کاری برای پناهجویان تازه وارد شده به این کشور را فراهم کنند. به گفته مقام های کانادا تمامی کسانی که وارد کانادا می شوند می توانند از «کمک های معنادار» در این کشور استفاده کنند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1490
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x